FAQ Magnet

Paloma och Magnet

Vilka är vi på Paloma?

Vi är det Hedemora-stationerade företaget som brinner för att utveckla och förfina våra tre webbaserade verktyg, Magnet, Postman och Kurios. Du kan använda dem var och en för sig, eller tillsammans. Verktygen ska underlätta för dig i din vardag, spara tid och sänka dina kostnader. Dessutom kan de öka din försäljning, fördjupa dina kundrelationer och ge fler kunder.

Vad är Magnet?

Magnet är vårt verktyg för event, kurs- och gästanmälningar och biljettförsäljning. Det passar i alla sammanhang där du bjuder in kunder och behöver ta emot gästanmälningar. Det är fyllt med enkla och smarta funktioner som hjälper dig att skapa snygga och säljande eventsidor, med minimal tidsåtgång. Dessutom passar det utmärkt oavsett om du arrangerar större eller mindre evenemang.

Till vem vänder sig Magnet?

Vi vänder oss till både stora, små och medelstora företag och även till privatpersoner, förbund, klubbarrangörer och idrottsföreningar. Egentligen till alla som vill använda ett smart och effektivt verktyg för att underlätta och förenkla arrangemang och administration av event av olika slag, biljetthantering och gästanmälningar.

Hur jobbar Paloma och Magnet med säkerhet?

Vi jobbar kontinuerligt med säkerhet, och uppdaterar löpande vår åtgärdsplan för att minimera riskerna av eventuella cyberattacker. Vi lämnar aldrig ut dina uppgifter till tredje part utan ditt samtycke, utom när lagen kräver det.

Hur arbetar ni för att hantera kraven som följer av kommande Dataskyddsförordning?

Här på Paloma pågår det just nu ett projekt där vi ser över samtliga rutiner och datasystem, så att de följer GDPR’s krav och riktlinjer.

Allmänna frågor kring verktyget

Vilka är de främsta fördelarna med Magnet?

Våra kunder brukar framför allt ge oss beröm för:

  • Vår support med 97 till 100 procents kundnöjdhet - hjälper dig som kund med det du behöver när du behöver det.
  • Användarvänligheten i verktyget - gör det enkelt och smidigt för dig att använda det.
  • Lätt att komma igång - sparar tid och kostnader för dig i din vardag.
  • Snygga gratismallar ingår.
  • Möjligheten att testa fullt ut, kostnadsfritt.
  • Att alla, även personer helt utan tekniska kunskaper, kan skapa event i Magnet.
  • Flexibiliteten i layouten, som ger stora möjligheter att påverka i princip alla mått och placeringar.
  • Ständig utveckling, vi släpper kontinuerligt nya funktioner och förbättringar.
  • Att det går på bara någon minut att skapa en anmälningssida.
  • Den goda överblicken på vem som har anmält sig och vilka som har betalat.

Är eventsidorna mobilanpassade och responsiva?

Ja, för alla typer av mobiler och surfplattor.

Hur kommer jag igång?

Inloggning:

Hur gör jag för att logga in i verktyget?

Klicka på länken ”Logga in”. Du hittar den i rullmenyn högst upp till höger på vår hemsida. Ange ditt användarnamn och lösenord. Klicka på Logga in och du är inne i verktyget. Här väljer du Magnet.

Jag har glömt mitt lösenord, hur gör jag då?

Klicka på rutan ”Glömt ditt lösenord?”. Fyll i ditt användarnamn och vi skickar information till din e-post-adress om hur du byter ditt lösenord.

Jag har bytt e-post-adress, hur får jag reda på mina inloggningsuppgifter?

Om du har bytt e-postadress eller om den adress du angett för att få dina inloggningsuppgifter inte finns registrerad hos oss - kontakta vår support på 0225 410 22 eller på support@paloma.se, så hjälper vi dig.

Hur ser er policy för lösenordskomplexitet ut?

Lösenordskomplexiteten är minst åtta tecken, minst en stor bokstav och minst en siffra eller ett specialtecken.

Support:

Vilken hjälp kan jag få från supporten?

Med Freemiumkontot har du fri tillgång till vår support per mail, under vardagar mellan kl. 08.00 och 17.00.

Har du ett konto/en licens som du betalar för, har du fri tillgång till vår support, både via telefon, mail och chatt – oavsett vilken nivå du har på ditt konto - under vardagar mellan kl. 08.00 och 17.00.

Hur når jag supporten?

Vår kundsupport når du vardagar mellan kl. 08.00 och 17.00 på 0225 – 410 22 eller per mail support@paloma.se.

Vad är ett Freemiumkonto?

Freemiumkontot är den första nivån på våra licenser, där det är med en reklambanner från Paloma. Med det har du full tillgång till Magnet, upp till en . Du har även tillgång till vårt verktyg för nyhetsbrev Postman och vårt enkätverktyg Kurios - upp till en viss nivå. Dessutom ingår fri support per mail.

Hur snabbt kan jag få en demo på verktyget?

Oftast kan du få en demo redan samma dag som du skapat ditt konto. Boka en tid via våra säljare eller via vår support, och vi svarar dig inom kort.

Jag ser på er hemsida att ni anordnar webinarier. Hur funkar det?

Vi arrangerar kostnadsfria webinarier på 30 minuter, som en extra service. Vi kan också erbjuda mer skräddarsydda utbildningar med utgångspunkten i specifika kundbehov.

Frågor om priser:

Vad kostar det?

Priset baseras på antalet deltagare som du vill kunna ta emot anmälningar från. Läs mer här.

Hur säger jag upp mitt konto?

En uppsägning/nedgradering måste ske innan nästa faktureringsperiod, då uppsägningstiden är kopplad till de fakturaperioder du har valt. En uppsägning måste komma in skriftligt via mail, innan du går in i en ny avtalsperiod.

Uppgradering

Jag vill göra ta emot fler deltagare än den licensen jag har, hur uppgraderar jag mitt konto?

I vissa fall kan du göra det själv inne i verktyget under menyn uppgradera. Är det inte möjligt - kontakta vår support. Vi hjälper dig omgående.

Jag har frågor kring uppgraderingen. Vart vänder jag mig?

Kontakta någon av våra säljare, Lotta Källström på telefon 0225 254 128 eller Thomas Carlberg på telefon 0739 863 112. Du kan också kontakta vår support på 0225 410 22.

Vad innebär det att uppgradera min licens?

Det betyder att du ökar din nivå av antal möjliga mängd inbjudna/deltagare.

Vad kostar det att uppgradera min licens från freemium till betalande?

Det är beroende av vilken nivå du behöver och väljer. Priserna och de olika nivåerna hittar du här