2018
2017
2016
2015
2014
Lampor i taket
11 dec 2017

Så gör du dina inbjudningar oemotståndliga

Din inbjudan är ofta avgörande när det kommer till ett lyckat event, och desto mer tilldragande din inbjudan är, desto fler gäster kommer att tacka ja.

Tack vare dagens tekniska möjligheter, är det lättare än någonsin att skapa attraktiva e-vites. Trots det finns det alltid sätt att förädla dina inbjudningar än mer.

För att hjälpa dig att utnyttja alla de möjligheter och verktyg som finns, och hjälpa dig att skapa en inbjudan som sticker ut i mängden, bjuder vi dig på våra främsta tips om hur du gör en vinnande e-vite.

 

  1. Välj en ren och enkel design

Syftet med en e-vite, eller vilken inbjudan som helst, är ju att den ska informera om eventet på ett så enkelt sätt som möjligt. En stilren och avskalad design försäkrar dig om att den ger gästerna den information de behöver. Gör din inbjudan lättillgänglig, och det blir enkelt för de inbjudna att ta till sig av ditt budskap.

 

  1. Det viktigaste först!

Se till att din inbjudan svarar på frågor som varför dina kunder ska tacka ja till eventet, vilket värde det kommer att addera och vad de kommer få ut av att det! Lyft upp det här först i inbjudan. Och kom ihåg den oskrivna regeln - inom 30 sekunder ska gästerna förstå varför de ska vara med på ditt event!

Om du är ansvarig för en företagskonferens - uppmärksamma vilka ämnen som ni kommer att behandla under evenemanget, och de viktigaste gästtalarna. Om du anordnar en utbildning eller kurs för nyblivna föräldrar - lyft fram vad du kommer att lära ut och vilka varumärken som kommer att finnas med.

 

  1. Kom ihåg de grundläggande detaljerna

När du är fullt upptagen med att få till rätt design och budskap på din eventsida, är det lätt att glömma de viktiga detaljerna. Se därför till att du prickar av detalj för detalj, såsom veckodag, datum, klockslag – och om det behövs – ta även med tidszon!

 

  1. Använd filmklipp och bilder

Har du kvar filmer från förra årets konferens? Eller kanske foton på brudklänningarna som du kommer att sälja och marknadsföra på årets bröllopsmässa? Ett foto är som bekant värt mer än tusen ord! Och en film kan vara det perfekta dragplåstret. Använd visuella effekter för att locka kunder att anmäla sig!

 

  1. Använd recensioner och vitsord

Fråga deltagarna på dina tidigare event vad de gillade och inte gillade med evenemanget! Be dem sätta betyg, och ge recensioner och vitsord! Använd sedan dessa citat på dina inbjudningar. Det finns knappt något som slår högre och säljer bättre än en riktigt fin recension.

 

  1. Marknadsför ditt event via e-post

Marknadsför ditt event via e-post! Och gör det genom att göra varje brev personligt. Använd mottagarens namn, och skräddarsy innehållet efter respektive kund. A/B-testa dina mail för att försäkra dig om att du skickar mail med så hög möjlig öppningsgrad som möjligt. Prova att testa olika ämnesrader, olika tider som du skickar mailen på – och fortsätt sedan att optimera dem löpande.

 

  1. Mät och följ upp dina kampanjer

Se noggrant över hur dina inbjudningar tas emot. Mät öppningsfrekvensen, och se över klickstatistiken. Gå igenom vilka länkar som kunderna klickar på. Använd sedan den här informationen för att skapa så säljande inbjudningar som möjligt.

Få vårt nyhetsbrev

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt