Biljettförsäljning på nätet – smidiga mobilbiljetter

Biljettförsäljning på nätet blir smidigt med hjälp av verktyget Magnet. Det har aldrig varit enklare att skapa och sälja egna biljetter till dina evenemang. Du tar själv kontroll över försäljningen av dina mobilbiljetter, och behöver inte betala provision till någon annan leverantör.

Sälj biljetter online med full flexibilitet

Du sätter snabbt upp en sida för att sälja och hantera biljetter online. Namnge dina biljetter, prissätt dem och ange moms. Rör det sig om ett paket lägger du till vad som ska ingå i biljettpriset; exempelvis en bok eller hotellnatt. Du bestämmer själv vilka uppgifter du vill att köparen ska uppge.

Skapa egna biljetter med olika sorters rabatt, till exempel för den som är tidigt ute (early-bird-biljett), och distribuera rabattkoder för till exempel VIP-biljett. Du kan dessutom tidsstyra olika biljettyper och ställa in specifika tidsintervall när de är till salu. Arrangerar du ett populärt evenemang där biljetterna snabbt går åt kan du också sätta upp en kölista.

Du får kort sagt ett flexibelt och bra biljetthanteringssystem.

Exempel på funktioner för biljetthantering som ingår:

✔ Använd app för att checka in

✔ Early Bird biljetter

✔ Rabatt och rabattkod, på en eller flera biljetter

✔ Tidsstyrda biljetter, till salu endast vissa tider eller datum

✔ Lägg till erbjudanden på din biljett till exempel inträde + en bok

✔ Kostnadsfria biljetter

✔ Välj uppgifter på köparna

✔ Möjlighet till reservplatser vid slutsålt


Kom igång direkt: registrera dig och prova utan kostnad. Du är alltid välkommen att
kontakta vår support vid frågor och funderingar.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

5 tips på hur du säljer slut på biljetterna i raketfart

För den som anordnar event ligger mycket tid och fokus på att sälja alla biljetter. Men det finns genvägar för att få utsålt snabbare. Vi ger dig tipsen som kommer att skynda på din biljettförsäljning, även om du står inför tuff konkurrens och har en låg budget för marknadsföring.

 

1. Missa inte rädslan för att missa något viktigt

Fokusera mindre på att marknadsföra vad man får på eventet, och mer på vad man kommer att missa om man inte deltar; spela på rädslan för att missa något viktigt. Här kan du även förstärka budskapet med lockande bilder från tidigare event.

Vi vill gärna göra sådant som vi ser att andra gör. För att skapa en känsla av begär hos din målgrupp: se till att i all kommunikation berätta om hur många som kommer att delta, och vilka kända namn som kommer att finnas på deltagarlistan. Om det är en konferens eller ett branschevent är det bra att belysa vilka konkurrenter som kommer delta.

 

2. Begränsa antalet platser

Skapa hellre ett event som blir överbokat än ett event där bara hälften dyker upp. Tänk på att personerna som kommer på eventet kommer att berätta för andra om hur det var, och här vill du sprida en känsla av exklusivitet och popularitet genom att skapa en bild av att man måste vara ute i god tid för att kunna säkra en plats. Annars står du med ett ännu mindre event nästa år.

 

3. Erbjud ett värde värt pengarna

Innan du börjar försöka tjäna pengar på potentiella deltagare, erbjud dem ett värde. Ett exempel kan vara att erbjuda olika biljettyper, varav en typen är gratis, men där man kan betala för att inkludera särskilda förmåner. Om du får ett fullsatt event med denna lösning så kommer ordet också sprida sig om att dina event är välbesökta. Och med det tanken att det därför kan vara värt att betala för att se till att reservera sin plats i förväg. Med rätt förmåner i de biljetter som kostar kommer även detta att skapa en efterfrågan.

 

4. Engagera personer som påverkar andra

Lägg lite extra krut på att hitta personer som har lätt för att engagera och påverka andra. Om du kan få dit en sådan person kan du nästan vara säker på att denne följs av fler deltagare. Se till att de får en fantastisk upplevelse under kvällen. Vad de har att säga om kvällen efteråt kan vara avgörande för ditt nästa event.

Det kan handla om ledare av olika slag, eller personer som har en bred umgängeskrets och som kommunicerar brett på sociala medier. Missa inte att skapa en hashtag och gärna ytterligare forum för kommunikation kring eventet. Passa på att spara kommentarer som vittnesmål för att locka besökare till nästa event.

 

5. Skapa samhörighet

För att skapa samhörighet kan du med fördel använda humor, underhållning och omtanke. Du kan exempelvis bjuda på roliga videoklipp från eventet och stödja en insamling eller annat välgörande ändamål.

 

Till sist: Kom ihåg att även de bästa och största eventen kan ha svårt att sälja slut på biljetterna ibland. Men genom att följa dessa råd så ökar du markant dina chanser.

SKAPA DITT EVENT & KOM IGÅNG MED BILJETTFÖRSÄLJNINGEN

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt