FAQ Magnet

Vilka är vi på Paloma?

Vi är det Hedemora-stationerade företaget som brinner för att utveckla och förfina våra två webbaserade verktyg, Magnet och Paloma vår produkt för nyhetsbrev och e-postmarknadsföring. Du kan använda dem var och en för sig, eller tillsammans. Verktygen ska underlätta för dig i din vardag, spara tid och sänka dina kostnader. Dessutom kan de öka din försäljning, fördjupa dina kundrelationer och ge fler kunder.

Vad är Magnet?

Magnet är vårt verktyg för event, kurs- och gästanmälningar och biljettförsäljning. Det passar i alla sammanhang där du bjuder in kunder och behöver ta emot gästanmälningar. Det är fyllt med enkla och smarta funktioner som hjälper dig att skapa snygga och säljande eventsidor, med minimal tidsåtgång. Dessutom passar det utmärkt oavsett om du arrangerar större eller mindre evenemang.

Till vem vänder sig Magnet?

Vi vänder oss till både stora, små och medelstora företag och även till privatpersoner, förbund, klubbarrangörer och idrottsföreningar. Egentligen till alla som vill använda ett smart och effektivt verktyg för att underlätta och förenkla arrangemang och administration av event av olika slag, biljetthantering och gästanmälningar.

Hur jobbar Paloma och Magnet med säkerhet?

Vi jobbar kontinuerligt med säkerhet, och uppdaterar löpande vår åtgärdsplan för att minimera riskerna av eventuella cyberattacker. Vi lämnar aldrig ut dina uppgifter till tredje part utan ditt samtycke, utom när lagen kräver det.

Följer ni GDPR

Ja! Både internt och i Magnet för att underlätta för våra kunder.


Allmänna frågor kring verktyget

Vilka är de främsta fördelarna med Magnet?

  • Vår support med 97 till 100 procents kundnöjdhet - hjälper dig som kund med det du behöver när du behöver det.
  • Användarvänligheten i verktyget - gör det enkelt och smidigt för dig att använda det.
  • Lätt att komma igång - sparar tid och kostnader för dig i din vardag.
  • Snygga gratismallar ingår.
  • Möjligheten att testa fullt ut, kostnadsfritt.
  • Att alla, även personer helt utan tekniska kunskaper, kan skapa event i Magnet.
  • Flexibiliteten i layouten, som ger stora möjligheter att påverka i princip alla mått och placeringar.
  • Ständig utveckling, vi släpper kontinuerligt nya funktioner och förbättringar.
  • Att det går på bara någon minut att skapa en anmälningssida.
  • Den goda överblicken på vem som har anmält sig och vilka som har betalat.

Är eventsidorna mobilanpassade och responsiva?

Ja, för alla typer av mobiler och surfplattor.

Hur kommer jag igång?

Inloggning:

Hur gör jag för att logga in i verktyget?

Klicka på länken ”Logga in”. Du hittar den i rullmenyn högst upp till höger på vår hemsida. Ange ditt användarnamn och lösenord. Klicka på Logga in och du är inne i verktyget. Här väljer du Magnet.

Jag har glömt mitt lösenord, hur gör jag då?

Klicka på rutan ”Glömt ditt lösenord?”. Fyll i ditt användarnamn och vi skickar information till din e-post-adress om hur du byter ditt lösenord.

Jag har bytt e-post-adress, hur får jag reda på mina inloggningsuppgifter?

Om du har bytt e-postadress eller om den adress du angett för att få dina inloggningsuppgifter inte finns registrerad hos oss - kontakta vår support på 0225 410 22 eller på support@paloma.se, så hjälper vi dig.

Hur ser er policy för lösenordskomplexitet ut?

Lösenordskomplexiteten är minst åtta tecken, minst en stor bokstav och minst en siffra eller ett specialtecken.


Support:

Vilken hjälp kan jag få från supporten?

Med Freemiumkontot har du fri tillgång till vår support per mail, under vardagar mellan kl. 08.00 och 17.00.

Har du ett konto/en licens som du betalar för, har du fri tillgång till vår support, både via telefon, mail och chatt – oavsett vilken nivå du har på ditt konto - under vardagar mellan kl. 08.00 och 17.00.

Hur når jag supporten?

Vår kundsupport når du vardagar mellan kl. 08.00 och 17.00 på 0225 410 22 eller per mail support@paloma.se.

Vad är ett Freemiumkonto?

Freemiumkontot är den första nivån på våra licenser, där det är med en reklambanner från Paloma. Med det har du full tillgång till Magnet, upp till en . Du har även tillgång till vårt verktyg för nyhetsbrev Paloma upp till en viss nivå. Dessutom ingår fri support per mail.

Hur snabbt kan jag få en demo på verktyget?

Oftast kan du få en demo redan samma dag som du skapat ditt konto. Boka en tid via våra säljare eller via vår support, och vi svarar dig inom kort.

Jag ser på er hemsida att ni anordnar webinarier. Hur funkar det?

Vi arrangerar kostnadsfria webinarier på 30 minuter, som en extra service. Vi kan också erbjuda mer skräddarsydda utbildningar med utgångspunkten i specifika kundbehov.


Frågor om priser:

Vad kostar det?

Priset baseras på antalet deltagare som du vill kunna ta emot anmälningar från. Tar du inte betalt så är Magnet gratis. Läs mer här.

Hur säger jag upp mitt konto?

Du kontaktar support eller vår ekonomiavdelning. Se kontakt här: https://www.magnetevents.se/kontakt/


Uppgradering

Jag vill göra ta emot fler deltagare än den licensen jag har, hur uppgraderar jag mitt konto?

Du gör det själv inne i verktyget under menyn uppgradera. Ellert - kontakta vår support. Vi hjälper dig omgående.

 

Jag har frågor kring uppgraderingen. Vart vänder jag mig?

Kontakta någon av våra säljare, Lotta Källström på telefon 0225 254 128 eller Jakob Herre på telefon 0225 254 460. Du kan också kontakta vår support på 0225 410 22.

 

Vad innebär det att uppgradera min licens?

Det betyder att du ökar din nivå av antal möjliga mängd inbjudna/deltagare.

Vad kostar det att uppgradera min licens från freemium till betalande?

Det är beroende av vilken nivå du behöver och väljer. Priserna och de olika nivåerna hittar du här.

SKAPA DITT EVENT NU!

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Inbjudan, planering & hantering av event

Planera & hantera event online

Du har hittat det. Det ultimata verktyget för inbjudan, planering och hantering av event. Magnet assisterar dig med struktur och smarta funktioner, samtidigt som det är enkelt att använda. Hantera alla delar och faser kring ditt event genom att logga in i Magnet online.

För alla former av event

Dra nytta av systemet för att planera, marknadsföra och hantera event oavsett om du är professionell eventplanerare, planerar företagsevent emellanåt eller står i färd att anordna ett gratisevenemang.

Behöver du skicka ut inbjudningar och ordna ett anmälningssystem till ett kostnadsfritt event är det gratis att använda vår tjänst. Vill du sälja biljetter hittar du ett flexibelt system för biljettförsäljningi Magnet, och en rad betalningslösningar att ansluta till.

Komplett eventhantering

För din eventhantering inklusive marknadsföring har du en stabil uppbackning av smarta funktioner. Vilket är tidsbesparande när du strävar efter att få så många deltagare som möjligt till evenemanget.

Hantera allt från att skriva ut namnbrickor till att kommunicera ut viktiga uppdateringar via SMS och checka in gästerna vid ankomst. Allt med hjälp av samma mjukvara.

När evenemanget är över har du tillgång till relevant data, som statistik. Och dessutom möjligheten att enkelt genomföra en uppföljning av deltagarnas upplevelse.

Olika typer av biljetter

Erbjud Early-Bird-biljetter, rabatter och rabattkoder för en eller flera biljetter. Tidsinställ biljetter och lägg till produkter till paketerbjudanden som entré plus T-shirt. Du kan också erbjuda väntelista om det blir slutsålt.

App för incheckning till event

Genom att använda appen för incheckning vid ingången till ditt event får du koll på vilka och hur många deltagare som är på plats.

Välj betalningslösning

Välj vilka betalningsalternativ du vill erbjuda vid varje event, och ställ in primär betalningsmetod om du föredrar ett alternativ.

Visa och Mastercard, Swish, Payex, Payson, Billogram, Egen fakturering.

Olika momssatser

Administrationsgränsnitt för försäljning, intäkter varav moms, kvitton, rapporter.

Sprid, marknadsför och sälj fler biljetter

Create your own event page with individual event URL, retrieve automatic map, add videos or pictures, embed on website.

Send invites, share on social media, send SMS.

Följ upp försäljning och ordrar

Finns biljetter kvar för försäljning? Titta närmare på ordrar, antal deltagare och vilka som checkat in.

Tracking

Facebook pixel och LinkedIN.

Dags att skapa ett event?

Passa på att prova Magnet; registrera dig utan kostnad och börja utforska. När du skapat ett konto får du tillgång till vårt hjälpcenter med vanliga frågor och svar, vägledning och tips. Vill du sälja biljetter och funderar på vad det kan kosta? Här ser du våra priser för dig som tar betalt av deltagarna. Kika också gärna på vad våra kunder har att säga om verktyget.

Från hjärtat av event & digital marknadsföring – blogg & nyhetsbrev

Få koll och håll dig uppdaterad inom event och digital marknadsföring. Ta del av bra tips, checklistor och relevant läsning på vår blogg och via vårt nyhetsbrev (registrera dig här på sidan). Är det något speciellt du skulle vilja att vi tar upp; tveka inte att höra av dig med ditt önskemål.

Varmt välkommen till Magnet!