Magnet
– verktyget för att skapa seminarier, föreläsningar och seminarieverksamhet

Prova Magnet gratis!
Du förbinder dig inte till någonting. Inga kortuppgifter behövs. Endast två steg för att skapa kontot. Det är allt, mycket nöje!

För dina digitala event och webinar

Hantera anmälningar snabbt, enkelt och online. Med vårt anmälningssystem för webbinarium och digital event blir det möjligt. Olika typer av event behöver olika typer av anmälningssidor, därför är vår plattform flexibel och går att anpassa efter just ditt event.

Magnet är perfekt när du behöver mer struktur i ditt arrangerande. Du kan ha koll på gästanmälningar, administration, betalningar, avbokningar och bokningar, allt genom en simpel plattform.

Testa Magnet idag och arrangera ett webinar med smidig anmälning!

Magnet är integrerat med Zoom Meeting och Webinar

Magnet är integrerat med Zoom och dess tjänster, Meeting och Webinar. Du kan alltså skapa digitala evenemang i Zoom, och hantera anmälningar och biljettköp i Magnet. Med verktyget kan du skapa en snygg anmälningssida på din egen domän och hålla koll på anmälningar. Du kan även ta betalt på ett smidigt sätt om det inte är ett gratiswebbinarium.

Automatiserat och simpelt

När deltagare anmäler sig eller köper biljett blir de automatiskt anmälda i Zoom. Med bokningsbekräftelsen som skickas ut får de personliga länkar till eventet. Och vid eventuell avbokning försvinner de i Zoom. Integrationen ger dig en komplett plattform för webbinarium. Att ha allt på ett ställe ger en bättre helhetsupplevelse både för dina deltagare och dig som arrangör.

Ska du genomföra ett digitalt arrangemang vid flera tillfällen? Knyt de webbinarier/möten som du schemalagt i Zoom till ditt event i Magnet, så får du en bra överblick och enkel hantering.

Håll ihop kommunikationen vid digitala event

Unika länkar och eventuellt ett lösenord för att ansluta till eventet genereras automatiskt från Zoom till bekräftelsemejlet – som har dig/ditt företag som avsändare. Själv kan du passa på att anpassa bekräftelsemejlet och ge deltagaren praktisk information. Du kan också lägga in program i tabellform i meddelandet.

När all kommunikation kommer från dig som arrangör blir den konsekvent och tydlig, vilket gynnar ditt varumärke. Ett bekräftelsemail öppnar upp möjligheten till att marknadsföra eventet och dess varumärke, så ta vara på det.

Introduktion till Zoom Webinars & Meetings

Zoom har två olika alternativ för digitala arrangemang, nämligen Zoom Meetings och Zoom Webinars. De erbjuder liknande funktioner, men har några viktiga skillnader. Hur man kan dela ljud och bild, samt styra över dessa, skiljer sig åt.

Zoom Meetings

Zoom Meetings, möten, är utformade för samarbete. Alla deltagare kan skärmdela, sätta på sin webbkamera och mikrofon, samt se vilka som är närvarande. Deltagarna kan stänga av och på sitt eget ljud, men värden för mötet kan även stänga av och på ljudet för de andra deltagarna.

Zoom Webinars

Zoom Webinars, webbinarium, är utformade så att värden och eventuellt utsedda paneldeltagare kan dela sin webbkamera, mikrofon och skärm. Andra deltagare kan lyssna och har möjlighet att interagera via frågor och svar, chatta, svara på omröstningsfrågor, och även dela skärm. Värden för mötet kan välja att aktivera mikrofonen för en deltagare så att personen kan prata. Deltagare i webbseminarier kan inte själva byta sitt synliga namn. Värden kan också avaktivera deltagarna om det skulle behövas.

Ska du välja Möten eller Webbinarium?

Zoommöten är som mötesrum, perfekt för mer interaktiva sammankomster med publikdeltagande, eller för sammankomster i mindre grupper. Detta alternativ lämpar sig bäst för möten med små till stora grupper, såsom exempelvis kundinriktade möten, försäljningsmöten eller träningspass.

Zoomwebbinarium är mer som virtuella föreläsningssalar eller auditorium. Webbseminarier är perfekta för en stor publik eller vid större event som är öppna för allmänheten. Detta alternativ passar bättre vid stora event eller offentliga framträdanden där det är mer än 50 deltagare. Det kan vara föreläsningar, föreställningar eller liknande.

Olika licenser

Max antal deltagare och hur länge du får hålla dina evenemang styrs av licensen du tecknar hos Zoom. Det finns fyra olika licenser: BASIC, PRO, BUSINESS och ZOOM UNITED BUSINESS. Ju högre upp du går desto fler funktioner och deltagare får du.

I Meeting kan du ha upp till 1 000 deltagare beroende på licens.

I Webinar kan du ha upp till 10 000 deltagare beroende på licens.

Digitala event och webinar

Administrera dina digitala evenemang

Använd vårt eventverktyg Magnet för att administrera digitala event såväl som fysiska. Vårt system ger dig en överblick på alla delar av eventet, vilket underlättar vid många deltagare. Med det biljettsystem och de betallösningar du har tillgång till blir det enkelt att sälja biljetter och ta betalt. Att samla in deltagaruppgifter och följa upp eventet fungerar också okomplicerat och säkert.

✓ Paketera

✓ Ta betalt

✓ Samla in deltagaruppgifter GDPR-säkrat

Anmälningssida

  • Responsiv – lika smidig i mobilen
  • Följ din grafiska profil
  • Lägg till filmer eller bilder
  • Bädda in på din webbplats

Biljettsystem

  • Early Bird
  • Rabatter och rabattkoder på en eller flera biljetter
  • Tidsstyrda biljetter
  • Lägg till produkter/erbjudanden på biljett (Till exempel inträde + en bok)
  • Kostnadsfria biljetter
  • Välj deltagaruppgifter på köparen

Betallösningar

  • Swish
  • PayPal
  • Payson
  • Billogram
  • Egen fakturering

Försäljningsstatistik och ordrar

  • Ordrar
  • Hur många deltagare?
  • Antal incheckade?
  • Biljetter kvar till försäljning?
  • Total försäljningssumma

Anmälningssystem – sidor och formulär

Vår plattform kan koppla smarta funktioner till din anmälningssida och ditt anmälningsformulär. Exempelvis olika biljettvarianter, sms-funktioner och smidiga betalningslösningar, som alla är redo att användas. Ett system effektiviserar den administrativa delen och gör arbetet roligare. Magnet gör hela anmälningsprocessen enkel.

Ett webbinarium ska vara lätt att anmäla och ansluta sig till. När ditt event är välplanerat och organiserat, kommer det att märkas på alla plan. Ditt webinar kommer vara mer attraktivt för potentiella deltagare när det upplevs seriöst. Ett anmälningssystem gör att du får mer struktur i arbetet. Med Magnet och alla dess funktioner har du förutsättningarna för att lyckas.

Lätt att hantera

Med vårt anmälningssystem kan du hantera anmälningarna effektivt och dina deltagare kan anmäla sig smidigt direkt från mobilen. Alla gillar när det är enkelt, därför är det en bra idé att lägga lite extra tid på anmälningsformuläret och din hemsida. Magnet gör att du som arrangör kan ha full koll på alla delar av ditt event.

Använd Magnet idag för att arrangera ett event med smidig anmälning!

Kom igång

I vårt hjälpcenter hittar du steg-för-steg-anvisningar för Zoom-event.

Något du undrar över? Vårt kundteam och support är redo att ta emot dina frågor och funderingar.

Tips & trix för digitala evenemang – läs här:

Webbinarium – effektivt verktyg i din digitala marknadsföring 

Så håller du en proffsig onlineföreläsning 

Digitala event och webinar
"Vi är väldigt nöjda med Magnet"
Malin Croner, vd
Dalarna Business
"Magnet är otroligt smidigt!"
Björn Lilja, Head of Customer Experience
Kundo
"Magnet är enkelt."
Francesca O´Brien Apelgren, vd
Sveriges Marknadsförbund