Gratis anmälningssystem med smidiga Magnet

Använd Magnet för att skapa ett event med anmälningssystem gratis online, på bara någon minut. Det är det lättanvända verktyget för dig som ska arrangera ett eller flera event och behöver ordning på gästanmälningar, administration och bokningar.

Med hjälp av anmälningssystemet får du snabbt god överblick över antalet anmälningar, betalningar och eventuella avbokningar.

Flexibel plattform för anmälningssidor

Olika event kräver olika anmälningsformulär. Magnet är fyllt med smarta funktioner, som vi har utvecklat tillsammans med våra kunder. Bland annat olika biljettvarianter att koppla till anmälningsformuläret, sms-funktion och färdiga betallösningar om du inte vill fakturera själv.

Och du; tjänsten fungerar lika bra om ditt arrangemang är kostnadsfritt. Tar inte du betalt av dina besökare tar inte vi betalt av dig när du skapar anmälningsformuläret.

Skapa din kostnadsfria anmälningssida online i dag.

Skapa anmälningsformulär till ditt event – 5 tips

I planeringen av ett framgångsrikt event är det många steg som måste bockas av. Kom ihåg-listan kan bli hur lång som helst. Men vissa av punkterna är extra viktiga för dig som eventplanerare att ta hänsyn till. Nedan listar vi vilka de är.

 

1. Gör det enkelt för kunden att anmäla sig

Satsa på enkla och tydliga anmälningsformulär. Fråga endast efter de mest nödvändiga uppgifterna som namn, e-postadress och telefonnummer. Visst kan det vara intressant för dig att få information om hur kunden hittade ditt event till exempel, men var aktsam med hur mycket information du begär. Annars kan det leda till att den potentiella kunden tröttnar och klickar sig bort från din sida. Kom ihåg att de flesta av oss ogillar långa frågeformulär på nätet. Se därför till att efterfråga max fem uppgifter.

 

2. Var tydlig med datum, tid och plats

Webbdesign, snygga bilder och lockande, säljande texter i all ära, men glöm inte de viktiga detaljerna. Var lika noggrann där! Se till att du tydligt presenterar datum för eventet, vilken tid det går av stapeln och var det kommer att arrangeras. Lägg till en karta, och om möjligt information om hotell i närheten. Gör det helt enkelt så smidigt som möjligt för dina kunder att hitta tid, plats och datum.

 

3. Marknadsför din eventsida

Hur modern och inbjudande din eventsida än är, så är den inte till någon nytta om ingen besöker den. Använd marknadsföring via e-post, uppdatera dina sidor på Facebook och Instagram, och dela ut flyers. Du kan också uppmuntra kunder som redan anmält sig till eventet, dina nätverkskontakter och vänner att dela eventsidan.

 

4. Ta hänsyn till hur många som får plats

Om lokalen du bokat till ditt event tar in 100 personer, var då noga med att inte ta in fler. Var realistisk och sälj endast det antal biljetter som känns rimligt. I Magnet anmälningssystem  kan du begränsa antal platser, hålla koll på antal anmälningar och sålda biljetter.

 

5. Sätt tydliga avbokningsregler

Ingen eventplanerare blir glad för avbokningar. Men så blir det ibland. Livet kommer emellan, och vi behöver ändra våra planer. Bestäm hur avbokningsreglerna ska se ut, och kommunicera tydligt vad som gäller på din eventsida. Besvara tydligt och klart vanligt förekommande frågor som om kunden behöver avboka sig senast en viss dag, hur stort belopp den kommer att kunna få tillbaka och så vidare. Allt för att undvika osäkerhet.

 

Lycka till!

Behöver du kommunicera via e-postutskick? Koppla gärna på Postman, vårt verktyg för nyhetsbrev.

Välkommen till Magnet, kontakta vår support vid frågor och funderingar!

SKAPA DITT EVENT NU!

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt