Uppföljning är A och O! Det vet vi alla. Trots det är det lätt att hoppa över det här viktiga steget. Vi arbetar på och kör vidare. Att stanna upp, utvärdera och följa upp faller lätt i glömska. Ändå är det i grunden just de pusselbitarna som gör skillnaden. Nedan förklarar vi varför det är så viktigt, på vilka sätt du följer upp och hur du gör utvärdering och uppföljning till en naturlig del i ditt arbete.
Du förbinder dig inte till någonting.
Inga kortuppgifter behövs.
Med tanke på att eventmarknadsförare har fullt upp med att tackla en mängd uppgifter under ett projekt, är det inte underligt att det kan vara svårt att hålla koll på varenda detalj. Det är snarare förunderligt att eventmarknadsförare kan få allt gjort, från att boka underhållning och catering till att organisera innehåll och marknadsföring. Även om du kan förbise vissa obetydliga detaljer, så kan du inte kosta på dig att strunta i marknadsaktiviteterna. Här listar vi sex saker som ditt företagsevent inte har råd att ignorera, för att hjälpa dig hålla fokus på det som är viktigt.
Att nå dina kunder, dina affärskontakter eller kanske din framtida personal gör du smidigt genom ett event. Ett bra event vänder sig till av flera av gästens sinnen och är en mycket effektiv marknadsföringsform.
Få inkomst på din kompetens som utbildare, föreläsare eller kulturarbetare via online-event. Du använder dig helt enkelt av någon av de online-tjänster som finns för att dela video, och kopplar på vårt eventverktyg Magnet. På så sätt får du full koll på anmälningar och betalningar.