När det kommer till att planera ett event så är det lätt att hamna i fällan att ”göra så som man har sett att andra har gjort”. Det är enkelt och bekvämt, och man föreställer sig gärna att det som har fungerat för andra också kommer att fungera för en själv. Men fäll inte dig själv genom att bli en copycat. Se istället till att du gör ditt event unikt för att positionera dig på marknaden.
I slutändan är det nämligen så att man faktiskt inte betalar för en biljett till ett event. Man betalar för en förväntad upplevelse. Och för dig som ska planera denna upplevelse är det viktigt att ha stenkoll på vilka förväntningar du har att möta. Och hur du kan locka dina gäster till en upplevelse de aldrig har stött på förr.
Prova vårt eventverktyg. Kostnadsfritt upp till 100 deltagare
Här kommer sex förslag på hur ni kan positionera ert event.
Du förbinder dig inte till någonting.
Inga kortuppgifter behövs.
40–90 sekunder. Så länge tar det för en gäst att bilda första intrycket av ditt events omgivning – ta vara på dem! Vare sig du planerar ett kundevent, en kick-off, konferens eller fest utgörs eventets atmosfär till en stor del av dess lokal. Bland alla valmöjligheter kan det kännas överväldigande att välja den rätta lokalen, men med följande punkter underlättas ditt val betydligt.
Julsäsongen är här och folks kalendrar fylls med fester, premiärer, konserter och annat. Men även om konkurrensen kring att marknadsföra ditt event ökar den här tiden på året är det också en av de bästa tiderna på året för att fresta folk att gå ut och roa sig tillsammans med sina vänner. Vi vill hjälpa dig få uppmärksamhet under vad som onekligen blir en högtryckssäsong för event. Därför har vi satt ihop en lista med idéer som kan hjälpa dig locka deltagare och lyckas med dina affärsmål.
Tänk om alla som besökte din eventsida köpte biljetter direkt! Riktigt så enkelt är det inte alltid. Oftast ligger en viss tid och en beslutsprocess bakom varje biljettköp. Kan du som eventarrangör göra något för att snabba på och underlätta? Absolut!
Här bjuder vi på tre tips som kan öka din biljettförsäljning.