När det kommer till att planera ett event så är det lätt att hamna i fällan att ”göra så som man har sett att andra har gjort”. Det är enkelt och bekvämt, och man föreställer sig gärna att det som har fungerat för andra också kommer att fungera för en själv. Men fäll inte dig själv genom att bli en copycat. Se istället till att du gör ditt event unikt för att positionera dig på marknaden.
I slutändan är det nämligen så att man faktiskt inte betalar för en biljett till ett event. Man betalar för en förväntad upplevelse. Och för dig som ska planera denna upplevelse är det viktigt att ha stenkoll på vilka förväntningar du har att möta. Och hur du kan locka dina gäster till en upplevelse de aldrig har stött på förr.
Prova vårt eventverktyg. Kostnadsfritt upp till 100 deltagare
Här kommer sex förslag på hur ni kan positionera ert event.
Du förbinder dig inte till någonting.
Inga kortuppgifter behövs.
För att rusta dig i rollen som event manager har vi satt ihop en lista med några av de smartaste satsningarna inför eventåret. Även om nästa årsskifte skulle vara en bit bort när du snubblar över den här artikeln – ta det som ett tillfälle för nya tag.
I böcker och på scen använder han sig av hånglet som metafor. Att hångla är att närvara fullt ut och engagera sig i sina medmänniskor. Att våga mera och uppleva livet med större intensitet. Han reflekterar också kring vad som egentligen är seriöst. Magnet har fått Klas Hallberg på tråden och här slår vi ett slag för seriöst hångel på konferens. Följ checklistan om du är intresserad av att få till det.
Du som är involverad i en förening eller affärsverksamhet kan sannolikt vittna om hur dagens digitala förbindelser underlättar er kommunikation och samverkan. Ni behöver kanske knappt träffas? Skjut er inte i foten genom att rationalisera bort fysiska möten. En medveten mötesstrategi kan ge den balans som är avgörande för hur individerna, gruppen och verksamheten mår. Vi behöver nämligen träffas också.