Magnet
– verktyget för att skapa seminarier, föreläsningar och seminarieverksamhet

Prova Magnet gratis!
Du förbinder dig inte till någonting. Inga kortuppgifter behövs. Endast två steg för att skapa kontot. Det är allt, mycket nöje!
Företagsevent

Så kan du få inkomst via online-event

Få inkomst på din kompetens som utbildare, föreläsare eller kulturarbetare via online-event. Du använder dig helt enkelt av någon av de online-tjänster som finns för att dela video, och kopplar på vårt eventverktyg Magnet. På så sätt får du full koll på anmälningar och betalningar.

Koppla upp ditt event online

Till hands finns lättillgängliga tjänster för videomöten, webbkonferenser och webbinarier som:

Citrix Gotowebinar

Webinars on air

Cisco Webex

Adobe Connect

Skype

Microsoft Teams

Slack

Zoom

Hangouts On Air with Youtube Live

Konserter och föreläsningar liksom matcher och andra idrottsevenemang kan genomföras med publik med hjälp av livestreaming via till exempel:

Youtube Live

Vimeo

Microsoft

StreamSweden

Facebook och Instagram har också utvecklat sina videofunktioner.

Paketera, ta betalt & samla in deltagaruppgifter GDPR-säkrat

Du kan utnyttja Magnet eventverktyg också för att administrera digitala evenemang. Du får en överblick i alla steg som underlättar vid många deltagare. Med det biljettsystem och de betallösningar du har tillgång till blir det enkelt att sälja biljetter och ta betalt. Att samla in deltagaruppgifter och följa upp evenemanget fungerar också smidigt och säkert.

Biljettsystem

  • Early Bird
  • Rabatter och rabattkoder på en eller flera biljetter
  • Tidsstyrda biljetter
  • Lägg till produkter/erbjudanden på biljett till exempel inträde + en bok
  • Kostnadsfria biljetter
  • Välj deltagaruppgifter på köparen

Betallösningar

  • Swish
  • PayPal
  • Payex
  • Payson
  • Billogram
  • Egen fakturering

Försäljningsstatistik och ordrar

  • Ordrar
  • Hur många deltagare?
  • Hur många deltagare har checkat in?
  • Biljetter kvar till försäljning?
  • Total försäljningssumma

Information och inbjudningar via e-postutskick & sms

Anpassa bekräftelsemejlet som som skickas till deltagaren när denne anmält sig eller köpt biljett. Förse deltagaren med praktisk information och länk för att ansluta till evenemanget. Du kan också lägga in program i tabellform i meddelandet. Ytterligare ett sätt är att göra två eller tre utskick, där själva länken levereras i nära anslutning till evenemanget, till exempel en timme innan.

Ska du flytta ett redan bokat fysiskt event till webben är det förstås viktigt att gå ut och tydligt informera om detta i alla sociala kanaler, och att meddela registrerade deltagare direkt via e-post och eventuellt sms.

Läs här om Palomas verktyg för nyhetsbrev och enkäter

Något du undrar över? Vårt kundteam och support är redo att ta emot dina frågor och funderingar.

Prova Magnet gratis!

Du förbinder dig inte till någonting.
Inga kortuppgifter behövs.

"Att arrangera event var tidigare en manuell process för oss som tog mycket tid, då det ingick allt från att hantera anmälningar och avanmälningar i ett excel-ark, till manuell fakturering med mera. Magnet löser numera det hela. Presentationen, inbjudan, anmälningar, check-ins och fakturering i ett och samma verktyg. Otroligt smidigt! Vi är mycket nöjda Magnet kunder."
Björn Lilja, Head of Customer Experience
Kundo
Björn Lilja, Head of Customer Experience, Kundo

Läsvärt från bloggen

6 saker som ditt företagsevent inte kan förbise

6 saker som ditt företagsevent inte kan förbise

Med tanke på att eventmarknadsförare har fullt upp med att tackla en mängd uppgifter under ett projekt, är det inte underligt att det kan vara svårt att hålla koll på varenda detalj. Det är snarare förunderligt att eventmarknadsförare kan få allt gjort, från att boka underhållning och catering till att organisera innehåll och marknadsföring. Även om du kan förbise vissa obetydliga detaljer, så kan du inte kosta på dig att strunta i marknadsaktiviteterna. Här listar vi sex saker som ditt företagsevent inte har råd att ignorera, för att hjälpa dig hålla fokus på det som är viktigt.

10 tips på vägen till ett lyckat event

10 tips på vägen till ett lyckat event

Att nå dina kunder, dina affärskontakter eller kanske din framtida personal gör du smidigt genom ett event. Ett bra event vänder sig till av flera av gästens sinnen och är en mycket effektiv marknadsföringsform.

Eventplanerare – lär av misstagen

Eventplanerare – lär av misstagen

Hej eventplanerare! Att använda sig av experimentell marknadsföring kan vara lösningen på hur du ska väcka ditt varumärke till liv. Det är en kanal som ger utrymme för kreativitet, och där man kan skapa personliga och minnesvärda upplevelser för konsumenten.

Men som med allt experimentellt så måste man också ha med i beräkningen att saker kan gå snett. Här ger vi dig några exempel på sådana felsteg, så att du kan lära av misstagen inför din egna eventplanering framöver och se till att du själv inte gräver samma typ av grop för dig själv.