Magnet
– verktyget för att skapa seminarier, föreläsningar och seminarieverksamhet

Prova Magnet gratis!
Du förbinder dig inte till någonting. Inga kortuppgifter behövs. Endast två steg för att skapa kontot. Det är allt, mycket nöje!
Företagsevent

Så kan du få inkomst via online-event

Få inkomst på din kompetens som utbildare, föreläsare eller kulturarbetare via online-event. Du använder dig helt enkelt av någon av de online-tjänster som finns för att dela video, och kopplar på vårt eventverktyg Magnet. På så sätt får du full koll på anmälningar och betalningar.

Koppla upp ditt event online

Till hands finns lättillgängliga tjänster för videomöten, webbkonferenser och webbinarier som:

Citrix Gotowebinar

Webinars on air

Cisco Webex

Adobe Connect

Skype

Microsoft Teams

Slack

Zoom

Hangouts On Air with Youtube Live

Konserter och föreläsningar liksom matcher och andra idrottsevenemang kan genomföras med publik med hjälp av livestreaming via till exempel:

Youtube Live

Vimeo

Microsoft

StreamSweden

Facebook och Instagram har också utvecklat sina videofunktioner.

Paketera, ta betalt & samla in deltagaruppgifter GDPR-säkrat

Du kan utnyttja Magnet eventverktyg också för att administrera digitala evenemang. Du får en överblick i alla steg som underlättar vid många deltagare. Med det biljettsystem och de betallösningar du har tillgång till blir det enkelt att sälja biljetter och ta betalt. Att samla in deltagaruppgifter och följa upp evenemanget fungerar också smidigt och säkert.

Biljettsystem

  • Early Bird
  • Rabatter och rabattkoder på en eller flera biljetter
  • Tidsstyrda biljetter
  • Lägg till produkter/erbjudanden på biljett till exempel inträde + en bok
  • Kostnadsfria biljetter
  • Välj deltagaruppgifter på köparen

Betallösningar

  • Swish
  • PayPal
  • Payex
  • Payson
  • Billogram
  • Egen fakturering

Försäljningsstatistik och ordrar

  • Ordrar
  • Hur många deltagare?
  • Hur många deltagare har checkat in?
  • Biljetter kvar till försäljning?
  • Total försäljningssumma

Information och inbjudningar via e-postutskick & sms

Anpassa bekräftelsemejlet som som skickas till deltagaren när denne anmält sig eller köpt biljett. Förse deltagaren med praktisk information och länk för att ansluta till evenemanget. Du kan också lägga in program i tabellform i meddelandet. Ytterligare ett sätt är att göra två eller tre utskick, där själva länken levereras i nära anslutning till evenemanget, till exempel en timme innan.

Ska du flytta ett redan bokat fysiskt event till webben är det förstås viktigt att gå ut och tydligt informera om detta i alla sociala kanaler, och att meddela registrerade deltagare direkt via e-post och eventuellt sms.

Läs här om Palomas verktyg för nyhetsbrev och enkäter

Något du undrar över? Vårt kundteam och support är redo att ta emot dina frågor och funderingar.

Prova Magnet gratis!

Du förbinder dig inte till någonting.
Inga kortuppgifter behövs.

"Magnet är smidigt och enkelt att hantera. Att våra medlemmar kan anmäla, eller avanmäla sig till event gör att vi på ett smidigt sätt kan administrera våra deltagarlistor. Jag ser bara fördelar."
Francesca O´Brien Apelgren, vd
Sveriges Marknadsförbund
Francesca O´Brien Apelgren, vd, Sveriges Marknadsförbund

Läsvärt från bloggen

Letar du efter en programvara för eventhantering?

Letar du efter en programvara för eventhantering?

Fråga dig själv de här 7 frågorna för att hitta den bästa lösningen. Om du anordnar event kommer rätt programvara för eventhantering göra ditt jobb betydligt mycket enklare. Den rätta plattformen hjälper dig att sälja biljetter, så att du kan fokusera på att planera ditt event. Välj en programvara som gör det lätt för dig […]

6 saker som ditt företagsevent inte kan förbise

6 saker som ditt företagsevent inte kan förbise

Med tanke på att eventmarknadsförare har fullt upp med att tackla en mängd uppgifter under ett projekt, är det inte underligt att det kan vara svårt att hålla koll på varenda detalj. Det är snarare förunderligt att eventmarknadsförare kan få allt gjort, från att boka underhållning och catering till att organisera innehåll och marknadsföring. Även om du kan förbise vissa obetydliga detaljer, så kan du inte kosta på dig att strunta i marknadsaktiviteterna. Här listar vi sex saker som ditt företagsevent inte har råd att ignorera, för att hjälpa dig hålla fokus på det som är viktigt.

10 tips på vägen till ett lyckat event

10 tips på vägen till ett lyckat event

Att nå dina kunder, dina affärskontakter eller kanske din framtida personal gör du smidigt genom ett event. Ett bra event vänder sig till av flera av gästens sinnen och är en mycket effektiv marknadsföringsform.