Tumregeln för ett lyckat event är framförhållning och god planering. Men det finns också andra bra hjälpmedel när det blivit dags att offentliggöra ett evenemang. Med ett digitalt eventverktyg samlar du enkelt alla funktioner på ett och samma ställe: gästlista, biljettförsäljning, betalningsalternativ, statistik och information om eventet. Bäst genomslagskraft får du genom att skicka ut e-post till dina gäster både före, under och efter eventet.
Som med det mesta är ett grundligt förarbete alltid viktigast. Hur man marknadsför sitt event, vilka kanaler man använder och hur de tekniska funktionerna fungerar spelar stor roll för hur ett event kommer att mottas.
Den sista gästen har lämnat lokalen. Äntligen kan du andas ut! All slit och hårt arbete är över och säcken kan knytas ihop. Men är det verkligen slut på det roliga eller kan kundprocessen fortsätta efter eventets avslut?
Glöm tanken på allt för långa gästlistor och avancerade betalmetoder. Med ett digitalt eventverktyg finns olika sätt att lösa biljettköpet så som färdiga betallösningar och fakturatjänster.
Ett digitalt eventverktyg kan också designas grafiskt efter eget tycke och smak, följa en grafisk profil eller bäddas in på en webbplats. Eventverktyget kan dessutom snabbt och enkelt nås oavsett vilka surfvanor en potentiell gäst har. Tack vare den responsiva designen når du eventverktyget via smartphone, surfplatta eller dator.
Du förbinder dig inte till någonting.
Inga kortuppgifter behövs.
Med tanke på att eventmarknadsförare har fullt upp med att tackla en mängd uppgifter under ett projekt, är det inte underligt att det kan vara svårt att hålla koll på varenda detalj. Det är snarare förunderligt att eventmarknadsförare kan få allt gjort, från att boka underhållning och catering till att organisera innehåll och marknadsföring. Även om du kan förbise vissa obetydliga detaljer, så kan du inte kosta på dig att strunta i marknadsaktiviteterna. Här listar vi sex saker som ditt företagsevent inte har råd att ignorera, för att hjälpa dig hålla fokus på det som är viktigt.
Att nå dina kunder, dina affärskontakter eller kanske din framtida personal gör du smidigt genom ett event. Ett bra event vänder sig till av flera av gästens sinnen och är en mycket effektiv marknadsföringsform.
Få inkomst på din kompetens som utbildare, föreläsare eller kulturarbetare via online-event. Du använder dig helt enkelt av någon av de online-tjänster som finns för att dela video, och kopplar på vårt eventverktyg Magnet. På så sätt får du full koll på anmälningar och betalningar.