Magnet
– verktyget för att skapa seminarier, föreläsningar och seminarieverksamhet

Prova Magnet gratis!
Du förbinder dig inte till någonting. Inga kortuppgifter behövs. Endast två steg för att skapa kontot. Det är allt, mycket nöje!
Företagsevent

Så kan du få inkomst via online-event

Få inkomst på din kompetens som utbildare, föreläsare eller kulturarbetare via online-event. Du använder dig helt enkelt av någon av de online-tjänster som finns för att dela video, och kopplar på vårt eventverktyg Magnet. På så sätt får du full koll på anmälningar och betalningar.

Koppla upp ditt event online

Till hands finns lättillgängliga tjänster för videomöten, webbkonferenser och webbinarier som:

Citrix Gotowebinar

Webinars on air

Cisco Webex

Adobe Connect

Skype

Microsoft Teams

Slack

Zoom

Hangouts On Air with Youtube Live

Konserter och föreläsningar liksom matcher och andra idrottsevenemang kan genomföras med publik med hjälp av livestreaming via till exempel:

Youtube Live

Vimeo

Microsoft

StreamSweden

Facebook och Instagram har också utvecklat sina videofunktioner.

Paketera, ta betalt & samla in deltagaruppgifter GDPR-säkrat

Du kan utnyttja Magnet eventverktyg också för att administrera digitala evenemang. Du får en överblick i alla steg som underlättar vid många deltagare. Med det biljettsystem och de betallösningar du har tillgång till blir det enkelt att sälja biljetter och ta betalt. Att samla in deltagaruppgifter och följa upp evenemanget fungerar också smidigt och säkert.

Biljettsystem

  • Early Bird
  • Rabatter och rabattkoder på en eller flera biljetter
  • Tidsstyrda biljetter
  • Lägg till produkter/erbjudanden på biljett till exempel inträde + en bok
  • Kostnadsfria biljetter
  • Välj deltagaruppgifter på köparen

Betallösningar

  • Swish
  • PayPal
  • Payex
  • Payson
  • Billogram
  • Egen fakturering

Försäljningsstatistik och ordrar

  • Ordrar
  • Hur många deltagare?
  • Hur många deltagare har checkat in?
  • Biljetter kvar till försäljning?
  • Total försäljningssumma

Information och inbjudningar via e-postutskick & sms

Anpassa bekräftelsemejlet som som skickas till deltagaren när denne anmält sig eller köpt biljett. Förse deltagaren med praktisk information och länk för att ansluta till evenemanget. Du kan också lägga in program i tabellform i meddelandet. Ytterligare ett sätt är att göra två eller tre utskick, där själva länken levereras i nära anslutning till evenemanget, till exempel en timme innan.

Ska du flytta ett redan bokat fysiskt event till webben är det förstås viktigt att gå ut och tydligt informera om detta i alla sociala kanaler, och att meddela registrerade deltagare direkt via e-post och eventuellt sms.

Läs här om Palomas verktyg för nyhetsbrev och enkäter

Något du undrar över? Vårt kundteam och support är redo att ta emot dina frågor och funderingar.

Prova Magnet gratis!

Du förbinder dig inte till någonting.
Inga kortuppgifter behövs.

"Magnet är smidigt och enkelt att hantera. Att våra medlemmar kan anmäla, eller avanmäla sig till event gör att vi på ett smidigt sätt kan administrera våra deltagarlistor. Jag ser bara fördelar."
Francesca O´Brien Apelgren, vd
Sveriges Marknadsförbund
Francesca O´Brien Apelgren, vd, Sveriges Marknadsförbund

Läsvärt från bloggen

Tre tips som ökar din biljettförsäljning

Tre tips som ökar din biljettförsäljning

Visst hade det varit skönt om alla som kom in på din eventsida köpte dina biljetter direkt? Riktigt så enkelt är det dessvärre inte alla gånger, utan det ligger ofta en viss tid och en avancerad beslutsprocess bakom varje biljettköp som man som distributör måste förstå för att kunna erbjuda rätt verktyg till köparen. Verktyg som underlättar deras beslut. Här bjuder vi på tre tips för hur du kan öka på din biljettförsäljning på webben med några enkla verktyg och medel.

Få ditt event att sticka ut i mängden

Få ditt event att sticka ut i mängden

Med mat- och vinprovningar, escape-rooms, ståuppkomedi och matmarknader som dyker upp överallt är det lätt att känna att eventbranschen är ganska mättad. Oavsett hur stor eller liten budget du har så står alla eventplanerare inför samma tuffa konkurrens. Det finns större möjlighet för konsumenterna att välja på en rad olika event och därför kan det bli svårt att sticka ut med just ditt evenemang.

Men, med den rätta mixen av marknadsförings- och kommunikationsstrategier kan du dock komma betydligt längre och sätta ditt event på kartan. Vi har sammanställt en lista med sex strategier som kan hjälpa dig att göra ditt evenemang till ett som står ut i mängden.

Satsa mobilt: Så skapar du en mobilstrategi för att förbättra ditt event

Satsa mobilt: Så skapar du en mobilstrategi för att förbättra ditt event

nniskor registrerar sig för event med sina mobiler, använder dem för att hitta till arenan, kollar på dem under eventet och tittar på dem efter att eventet är över. Så varför inte utnyttja den här mobila konsumtionen för att hjälpa till att marknadsföra ditt evenemang?

Att skapa en mobilstrategi behöver inte vara svårt. Det finns flera taktiker du kan ta till för att hjälpa dig att nå dina mobilanvändande deltagare och fördjupa dina kontakter med dessa deltagare. Nedan följer flera idéer som hjälper dig att komma igång med att marknadsföra dina event i mobilen.