Magnet
– verktyget för att skapa seminarier, föreläsningar och seminarieverksamhet

Prova Magnet gratis!
Du förbinder dig inte till någonting. Inga kortuppgifter behövs. Endast två steg för att skapa kontot. Det är allt, mycket nöje!
Företagsevent

Så kan du få inkomst via online-event

Få inkomst på din kompetens som utbildare, föreläsare eller kulturarbetare via online-event. Du använder dig helt enkelt av någon av de online-tjänster som finns för att dela video, och kopplar på vårt eventverktyg Magnet. På så sätt får du full koll på anmälningar och betalningar.

Koppla upp ditt event online

Till hands finns lättillgängliga tjänster för videomöten, webbkonferenser och webbinarier som:

Citrix Gotowebinar

Webinars on air

Cisco Webex

Adobe Connect

Skype

Microsoft Teams

Slack

Zoom

Hangouts On Air with Youtube Live

Konserter och föreläsningar liksom matcher och andra idrottsevenemang kan genomföras med publik med hjälp av livestreaming via till exempel:

Youtube Live

Vimeo

Microsoft

StreamSweden

Facebook och Instagram har också utvecklat sina videofunktioner.

Paketera, ta betalt & samla in deltagaruppgifter GDPR-säkrat

Du kan utnyttja Magnet eventverktyg också för att administrera digitala evenemang. Du får en överblick i alla steg som underlättar vid många deltagare. Med det biljettsystem och de betallösningar du har tillgång till blir det enkelt att sälja biljetter och ta betalt. Att samla in deltagaruppgifter och följa upp evenemanget fungerar också smidigt och säkert.

Biljettsystem

  • Early Bird
  • Rabatter och rabattkoder på en eller flera biljetter
  • Tidsstyrda biljetter
  • Lägg till produkter/erbjudanden på biljett till exempel inträde + en bok
  • Kostnadsfria biljetter
  • Välj deltagaruppgifter på köparen

Betallösningar

  • Swish
  • PayPal
  • Payex
  • Payson
  • Billogram
  • Egen fakturering

Försäljningsstatistik och ordrar

  • Ordrar
  • Hur många deltagare?
  • Hur många deltagare har checkat in?
  • Biljetter kvar till försäljning?
  • Total försäljningssumma

Information och inbjudningar via e-postutskick & sms

Anpassa bekräftelsemejlet som som skickas till deltagaren när denne anmält sig eller köpt biljett. Förse deltagaren med praktisk information och länk för att ansluta till evenemanget. Du kan också lägga in program i tabellform i meddelandet. Ytterligare ett sätt är att göra två eller tre utskick, där själva länken levereras i nära anslutning till evenemanget, till exempel en timme innan.

Ska du flytta ett redan bokat fysiskt event till webben är det förstås viktigt att gå ut och tydligt informera om detta i alla sociala kanaler, och att meddela registrerade deltagare direkt via e-post och eventuellt sms.

Läs här om Palomas verktyg för nyhetsbrev och enkäter

Något du undrar över? Vårt kundteam och support är redo att ta emot dina frågor och funderingar.

Prova Magnet gratis!

Du förbinder dig inte till någonting.
Inga kortuppgifter behövs.

"Magnet är smidigt och enkelt att hantera. Att våra medlemmar kan anmäla, eller avanmäla sig till event gör att vi på ett smidigt sätt kan administrera våra deltagarlistor. Jag ser bara fördelar."
Francesca O´Brien Apelgren, vd
Sveriges Marknadsförbund
Francesca O´Brien Apelgren, vd, Sveriges Marknadsförbund

Läsvärt från bloggen

5 sätt att promota ditt event digitalt – smart & kostnadseffektivt

5 sätt att promota ditt event digitalt – smart & kostnadseffektivt

Här följer ett par smarta och kostnadseffektiva marknadsföringstekniker för dig som ska promota ditt event digitalt.

Magnus Kull om effektfulla möten

Magnus Kull om effektfulla möten

En anledning till att vi måste träffas är att det skapar bättre förutsättningar för att driva utveckling. Frågan är hur vi bäst tar vara på den potentialen. Magnet har träffat Magnus Kull och pratat om effektfulla möten. Han delar med sig av reflektioner och konkreta tips. Vad kan du som arrangör göra för att skapa […]

Allt du behöver veta om det nya tillgänglighetsdirektivet

Allt du behöver veta om det nya tillgänglighetsdirektivet

Har du också hört talas om det nya tillgänglighetsdirektivet? Undrar du vad som gäller för dig och din bransch? Här får du en kort introduktion i ämnet och 10 tips på hur du kan tillgänglighetsanpassa din webbplats.