2019
2018
2017
2016
2015
2014
kvinna med mobil vid dator
08 maj 2018

Satsa mobilt: Hur du skapar en mobilstrategi för att förbättra ditt event

Människor registrerar sig för event med sina mobiler, använder dem för att hitta till arenan, kollar på dem under eventet och tittar på dem efter att eventet är över. Så varför inte utnyttja den här mobila konsumtionen för att hjälpa till att marknadsföra ditt evenemang?

Att skapa en mobilstrategi behöver inte vara svårt. Det finns flera taktiker du kan ta till för att hjälpa dig att nå dina mobilanvändande deltagare och fördjupa dina kontakter med dessa deltagare. Nedan följer flera idéer som hjälper dig att komma igång med att marknadsföra dina event i mobilen.

  1. Optimera din eventsida för mobiler:

Många av dina deltagare läser eventsidor i sina mobiltelefoner eller via sociala medier, så det är viktigt att du ser till att din eventsida ser bra ut på alla smartphones. Försäkra dig om att du är optimerad för olika mobilplattformar, inklusive iOS och Android, så att oavsett vilken modell av telefon dina deltagare använder, har de en riktigt bra användarupplevelse. En mobilvänlig upplevelse kommer att göra det möjligt för personer att anmäla sig och köpa biljetter direkt i mobilen.

  1. Skapa en eventapp:

En app kan vara det bekvämaste sättet för eventplanerare att hjälpa deltagarna vid ett event och hålla kontakten med live-uppdateringar. Uppmuntra deltagarna att ladda ner appen från det ögonblick att de köper sina biljetter och skicka uppdateringar för att hjälpa till att skapa en spänning för ditt event. Appen bör innehålla användbar information som till exempel ett program, information om en föreläsare, kartor till eventet, liksom användbar information om hotell, parkering och transport. Du kan också överväga möjligheten till mobilhandel i appen. Kan du till exempel sälja biljetter till ett framtida event eller kanske en föreläsarens böcker? Så snart eventet är över kan du skicka videor från eventet eller en enkät via din app.

  1. Uppmuntra foton & videoklipp:

Deltagarna som kommer till ditt evenemang kommer med kameror och inspelningsenheter i fickorna. Dra nytta av detta faktum och uppmuntra deltagarna att ta bilder och videoklipp och dela dem med sina vänner på sociala medier. Detta är ett utmärkt sätt att hjälpa dig att sprida ordet om ditt event till nya publikgrupper genom personer som redan är supporter till ditt event.

  1. Tillför SMS-kampanjer:

Ett bra sätt att marknadsföra framtida event är genom att samla mobilnummer från deltagare som kommer till dina event. Be om deras mobilnummer på din eventsida eller vid eventet. Skicka sedan uppdateringar via sms före, under och efter ditt event. Skicka relevant information om eventets höjdpunkter innan det händer för att bygga upp spänning. Under eventet skickar du användbara information som kan hjälpa någon på väg till ditt evenemang, till exempel var du kan parkera eller vart man kan äta lunch. Efter eventet används sms-kampanjen för att tacka deltagarna för deras närvaro och att be om feedback. Men begränsa dina sms till användbar information, du vill inte bombardera dina gäster.

  1. Gör ditt event roligt i mobilen:

Människor älskar ett roligt spel som kopplar dem till det eventet de deltar i. Överväg att till exempel skapa en skattjakt under ditt event där deltagarna ska försöker leta efter QR-koder för att få ledtrådar. Belöna deltagare som låser upp de flesta ledtrådarna med V.I.P eller priser under evenemanget, som fria drinkar eller varor. Uppmuntra människor att använda appen med sina vänner under eventet så det blir en social lek och uppmuntra nätverkande. Ett roligt mobilspel kan vara precis vad ditt event behöver för att bryta isen.

SKAPA DITT EVENT NU!

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt
LÄS MER

Inbjudan, planering & hantering av event

Planera & hantera event online

Du har hittat det. Det ultimata verktyget för inbjudan, planering och hantering av event. Magnet assisterar dig med struktur och smarta funktioner, samtidigt som det är enkelt att använda. Hantera alla delar och faser kring ditt event genom att logga in i Magnet online.

För alla former av event

Dra nytta av systemet för att planera, marknadsföra och hantera event oavsett om du är professionell eventplanerare, planerar företagsevent emellanåt eller står i färd att anordna ett gratisevenemang.

Behöver du skicka ut inbjudningar och ordna ett anmälningssystem till ett kostnadsfritt event är det gratis att använda vår tjänst. Vill du sälja biljetter hittar du ett flexibelt system för biljettförsäljningi Magnet, och en rad betalningslösningar att ansluta till.

Komplett eventhantering

För din eventhantering inklusive marknadsföring har du en stabil uppbackning av smarta funktioner. Vilket är tidsbesparande när du strävar efter att få så många deltagare som möjligt till evenemanget.

Hantera allt från att skriva ut namnbrickor till att kommunicera ut viktiga uppdateringar via SMS och checka in gästerna vid ankomst. Allt med hjälp av samma mjukvara.

När evenemanget är över har du tillgång till relevant data, som statistik. Och dessutom möjligheten att enkelt genomföra en uppföljning av deltagarnas upplevelse.

Olika typer av biljetter

Erbjud Early-Bird-biljetter, rabatter och rabattkoder för en eller flera biljetter. Tidsinställ biljetter och lägg till produkter till paketerbjudanden som entré plus T-shirt. Du kan också erbjuda väntelista om det blir slutsålt.

App för incheckning till event

Genom att använda appen för incheckning vid ingången till ditt event får du koll på vilka och hur många deltagare som är på plats.

Välj betalningslösning

Välj vilka betalningsalternativ du vill erbjuda vid varje event, och ställ in primär betalningsmetod om du föredrar ett alternativ.

Visa och Mastercard, Swish, Payex, Payson, Billogram, Egen fakturering.

Olika momssatser

Administrationsgränsnitt för försäljning, intäkter varav moms, kvitton, rapporter.

Sprid, marknadsför och sälj fler biljetter

Create your own event page with individual event URL, retrieve automatic map, add videos or pictures, embed on website.

Send invites, share on social media, send SMS.

Följ upp försäljning och ordrar

Finns biljetter kvar för försäljning? Titta närmare på ordrar, antal deltagare och vilka som checkat in.

Tracking

Facebook pixel och LinkedIN.

Dags att skapa ett event?

Passa på att prova Magnet; registrera dig utan kostnad och börja utforska. När du skapat ett konto får du tillgång till vårt hjälpcenter med vanliga frågor och svar, vägledning och tips. Vill du sälja biljetter och funderar på vad det kan kosta? Här ser du våra priser för dig som tar betalt av deltagarna. Kika också gärna på vad våra kunder har att säga om verktyget.

Knapp: Skapa event

Från hjärtat av event & digital marknadsföring – blogg & nyhetsbrev

Få koll och håll dig uppdaterad inom event och digital marknadsföring. Ta del av bra tips, checklistor och relevant läsning på vår bloggoch via vårt nyhetsbrev (registrera dig här på sidan). Är det något speciellt du skulle vilja att vi tar upp; tveka inte att höra av dig med ditt önskemål.

Varmt välkommen till Magnet!