Magnet
– verktyget för att skapa seminarier, föreläsningar och seminarieverksamhet

Prova Magnet gratis!
Du förbinder dig inte till någonting. Inga kortuppgifter behövs. Endast två steg för att skapa kontot. Det är allt, mycket nöje!

En vinnande evite

Visste du att utseendet, tonen och språket på en evite – en elektronisk inbjudan – är avgörande för svarsfrekvensen? Vi berättar hur du gör din evite så attraktiv, smakfull och vinnande som möjligt! Oemotståndlig att tacka nej till, helt enkelt!

Vem är din gäst?

Börja med att ta reda på vem eller vilka du vänder dig till. Vilka vill du nå? Hur ser dina primära målgrupper ut? Föreställ dig en ”genomsnittsgäst”. Vad har den personen eller gruppen av personer för behov och intressen? Låt svaret på den frågan vara utgångspunkten när du utformar din inbjudan.

Call to action

Elektroniska inbjudningar kan lätt drunkna i mängden av information som vi översköljs av. Var därför noggrann med detaljer kring vad dina kunder ska göra när de har läst din inbjudan. Gör det lätt för dem att agera. Gör det enkelt för dem att anmäla sig direkt!

Se också till att din inbjudan svarar på potentiella frågor. Det skapar förtroende och trygghet, vilket i sin tur gör det lättare att ta beslutet att anmäla sig. Var dessutom noga med att ange dina kontaktuppgifter, om fler frågor dyker upp.

What’s in it for … your guest

Se till att din inbjudan svarar på frågor såsom varför dina kunder ska tacka ja till eventet, vilket värde det kommer att addera och vad de kommer få ut av att det. Sammanfatta de huvudsakliga vinsterna i en punktlista. Det kan räcka med tre punkter. Var tydlig och kortfattad. Väck intresse och nyfikenhet.

Tänk också på att ha syftet och intentionen med eventet klart för dig! Det kommer att genomsyra din inbjudan.

Språk och ton

Som vi berättat ovan bör du anpassa ditt sätt att uttrycka dig efter din målgrupp. Men det finns några generella riktlinjer du bör tänka på när du formulerar innehållet i din inbjudan.

  • Låt rubriken innehålla minst ett nyckelord. Det är till för att fånga kundernas intresse och (om det är aktuellt för dig) gör att ditt event placerar sig högt upp på Google.

 

  • Undvik alltid ”man”. Fokusera på kunden, och se till att ha fler ”du” än ”vi” och ”jag”.

 

  • Välj en öppen och personlig ton. Och har du möjlighet att kommunicera med respektive gäst med dess tilltalsnamn – gör det! En personlig inbjudan är alltid mer attraktiv.

 

  • Skriv korrekt och lättförståeligt. Se till att din text är rättstavad.

 

  • Gå rakt på sak. Placera den viktigaste informationen och de avgörande detaljerna först.

Locka med rätt design

Lägg extra krut på att skapa en säljande och inbjudande design. Bilder, färger, form och rätt placering av texten påverkar helhetsintrycket och betyder mer än vad man lätt kan tro. En snygg och proffsig inbjudan lockar till läsning.

Erbjudanden och rabatter

För att få dina kunder att anmäla sig så tidigt som möjligt, kan du locka med olika typer av rabatter, såsom ”Boka-tidigt-rabatt” eller två till priset av en. Du kan också locka med en present eller någon form av bonus vid anmälan före ett visst datum.

Sist men inte minst …

Se till att du har med all relevant information i din inbjudan. Bocka av alla viktiga detaljer såsom tid, datum, plats, pris, adress, hur kunden anmäler sig etc. innan du trycker på send.

Lycka till!

 

Prova Magnet gratis!

Du förbinder dig inte till någonting.
Inga kortuppgifter behövs.

"Vi är väldigt nöjda med Magnet. Det är skönt med verktyg som är så lätta att använda. Det är en mycket hög servicenivå och jag känner mig väldigt trygg med att jag får den hjälp jag behöver om det uppstår problem."
Malin Croner, vd
Dalarna Business
Malin Croner, vd, Dalarna Business

Läsvärt från bloggen

Marknadsför ditt nästa event med Google Ads

Marknadsför ditt nästa event med Google Ads

Marknadsför nästa event med Google Ads; syns i rätt sammanhang och locka fler deltagare. Här går vi igenom grunderna och fördelarna med Google Ads, samt vad du bör tänka på när du marknadsför evenemang via Google.

Hur levererar man kundservice i världsklass? Kundo, en nöjd Magnetanvändare berättar.

Hur levererar man kundservice i världsklass? Kundo, en nöjd Magnetanvändare berättar.

Är det någon som kan svara på den frågan så är det Björn Lilja. 2010 startade han Kundo tillsammans med tre kollegor. Vad företaget gör? Hjälper sina kunder att skapa kundservice i världsklass i de digitala kanalerna.

Checklistan är A och O för ett lyckat event

Checklistan är A och O för ett lyckat event

Som eventmakare har man tusentals saker att hålla reda på samtidigt. Det är mycket som ska hända under de få timmar som eventet pågår. Då är det viktigt att alla vet vad man ska göra och i vilken ordning. Därför är en checklista ett måste.