Visste du att utseendet, tonen och språket på en evite – en elektronisk inbjudan – är avgörande för svarsfrekvensen? Vi berättar hur du gör din evite så attraktiv, smakfull och vinnande som möjligt! Oemotståndlig att tacka nej till, helt enkelt!
Börja med att ta reda på vem eller vilka du vänder dig till. Vilka vill du nå? Hur ser dina primära målgrupper ut? Föreställ dig en ”genomsnittsgäst”. Vad har den personen eller gruppen av personer för behov och intressen? Låt svaret på den frågan vara utgångspunkten när du utformar din inbjudan.
Elektroniska inbjudningar kan lätt drunkna i mängden av information som vi översköljs av. Var därför noggrann med detaljer kring vad dina kunder ska göra när de har läst din inbjudan. Gör det lätt för dem att agera. Gör det enkelt för dem att anmäla sig direkt!
Se också till att din inbjudan svarar på potentiella frågor. Det skapar förtroende och trygghet, vilket i sin tur gör det lättare att ta beslutet att anmäla sig. Var dessutom noga med att ange dina kontaktuppgifter, om fler frågor dyker upp.
Se till att din inbjudan svarar på frågor såsom varför dina kunder ska tacka ja till eventet, vilket värde det kommer att addera och vad de kommer få ut av att det. Sammanfatta de huvudsakliga vinsterna i en punktlista. Det kan räcka med tre punkter. Var tydlig och kortfattad. Väck intresse och nyfikenhet.
Tänk också på att ha syftet och intentionen med eventet klart för dig! Det kommer att genomsyra din inbjudan.
Som vi berättat ovan bör du anpassa ditt sätt att uttrycka dig efter din målgrupp. Men det finns några generella riktlinjer du bör tänka på när du formulerar innehållet i din inbjudan.
Lägg extra krut på att skapa en säljande och inbjudande design. Bilder, färger, form och rätt placering av texten påverkar helhetsintrycket och betyder mer än vad man lätt kan tro. En snygg och proffsig inbjudan lockar till läsning.
För att få dina kunder att anmäla sig så tidigt som möjligt, kan du locka med olika typer av rabatter, såsom ”Boka-tidigt-rabatt” eller två till priset av en. Du kan också locka med en present eller någon form av bonus vid anmälan före ett visst datum.
Se till att du har med all relevant information i din inbjudan. Bocka av alla viktiga detaljer såsom tid, datum, plats, pris, adress, hur kunden anmäler sig etc. innan du trycker på send.
Lycka till!
Du förbinder dig inte till någonting.
Inga kortuppgifter behövs.
Att arrangera ett lyckat event kräver arbete. För att hjälpa dig i starten har vi gjort en lista med 20 tips på hur du arrangerar ditt första event på bästa sätt. Bana vägen för framgång genom att börja arrangerandet med en planlagd strategi. Och om du spelar dina kort väl, kan du leverera en upplevelse […]
Att anordna ett evenemang kostar arrangören mycket tid, energi och pengar. Därför är uppföljningen av eventet en viktig del i arbetet.
För det är ju inte eventet i sig som säljer produkter – vad eventet gör är att skapa relationer och förtroenden. För att sälja dina produkter eller tjänster måste du gå vidare och höra av dig till dina gäster även efteråt.
Vill du att kommande år blir ett enastående år för affärerna? Såklart du vill, så bli inte ställd för att du inte vet var du ska börja. För att hjälpa dig komma loss har vi satt ihop en lista med vad du behöver för att förbättra din verksamhet, och göra kommande år till det bästa eventåret hittills.