Visste du att utseendet, tonen och språket på en evite – en elektronisk inbjudan – är avgörande för svarsfrekvensen? Vi berättar hur du gör din evite så attraktiv, smakfull och vinnande som möjligt! Oemotståndlig att tacka nej till, helt enkelt!
Börja med att ta reda på vem eller vilka du vänder dig till. Vilka vill du nå? Hur ser dina primära målgrupper ut? Föreställ dig en ”genomsnittsgäst”. Vad har den personen eller gruppen av personer för behov och intressen? Låt svaret på den frågan vara utgångspunkten när du utformar din inbjudan.
Elektroniska inbjudningar kan lätt drunkna i mängden av information som vi översköljs av. Var därför noggrann med detaljer kring vad dina kunder ska göra när de har läst din inbjudan. Gör det lätt för dem att agera. Gör det enkelt för dem att anmäla sig direkt!
Se också till att din inbjudan svarar på potentiella frågor. Det skapar förtroende och trygghet, vilket i sin tur gör det lättare att ta beslutet att anmäla sig. Var dessutom noga med att ange dina kontaktuppgifter, om fler frågor dyker upp.
Se till att din inbjudan svarar på frågor såsom varför dina kunder ska tacka ja till eventet, vilket värde det kommer att addera och vad de kommer få ut av att det. Sammanfatta de huvudsakliga vinsterna i en punktlista. Det kan räcka med tre punkter. Var tydlig och kortfattad. Väck intresse och nyfikenhet.
Tänk också på att ha syftet och intentionen med eventet klart för dig! Det kommer att genomsyra din inbjudan.
Som vi berättat ovan bör du anpassa ditt sätt att uttrycka dig efter din målgrupp. Men det finns några generella riktlinjer du bör tänka på när du formulerar innehållet i din inbjudan.
Lägg extra krut på att skapa en säljande och inbjudande design. Bilder, färger, form och rätt placering av texten påverkar helhetsintrycket och betyder mer än vad man lätt kan tro. En snygg och proffsig inbjudan lockar till läsning.
För att få dina kunder att anmäla sig så tidigt som möjligt, kan du locka med olika typer av rabatter, såsom ”Boka-tidigt-rabatt” eller två till priset av en. Du kan också locka med en present eller någon form av bonus vid anmälan före ett visst datum.
Se till att du har med all relevant information i din inbjudan. Bocka av alla viktiga detaljer såsom tid, datum, plats, pris, adress, hur kunden anmäler sig etc. innan du trycker på send.
Lycka till!
Du förbinder dig inte till någonting.
Inga kortuppgifter behövs.
Visst hade det varit skönt om alla som kom in på din eventsida köpte dina biljetter direkt? Riktigt så enkelt är det dessvärre inte alla gånger, utan det ligger ofta en viss tid och en avancerad beslutsprocess bakom varje biljettköp som man som distributör måste förstå för att kunna erbjuda rätt verktyg till köparen. Verktyg som underlättar deras beslut. Här bjuder vi på tre tips för hur du kan öka på din biljettförsäljning på webben med några enkla verktyg och medel.
Med mat- och vinprovningar, escape-rooms, ståuppkomedi och matmarknader som dyker upp överallt är det lätt att känna att eventbranschen är ganska mättad. Oavsett hur stor eller liten budget du har så står alla eventplanerare inför samma tuffa konkurrens. Det finns större möjlighet för konsumenterna att välja på en rad olika event och därför kan det bli svårt att sticka ut med just ditt evenemang.
Men, med den rätta mixen av marknadsförings- och kommunikationsstrategier kan du dock komma betydligt längre och sätta ditt event på kartan. Vi har sammanställt en lista med sex strategier som kan hjälpa dig att göra ditt evenemang till ett som står ut i mängden.
nniskor registrerar sig för event med sina mobiler, använder dem för att hitta till arenan, kollar på dem under eventet och tittar på dem efter att eventet är över. Så varför inte utnyttja den här mobila konsumtionen för att hjälpa till att marknadsföra ditt evenemang?
Att skapa en mobilstrategi behöver inte vara svårt. Det finns flera taktiker du kan ta till för att hjälpa dig att nå dina mobilanvändande deltagare och fördjupa dina kontakter med dessa deltagare. Nedan följer flera idéer som hjälper dig att komma igång med att marknadsföra dina event i mobilen.