Tänk om alla som besökte din eventsida köpte biljetter direkt! Riktigt så enkelt är det inte alltid. Oftast ligger en viss tid och en beslutsprocess bakom varje biljettköp. Kan du som eventarrangör göra något för att snabba på och underlätta? Absolut!
Här bjuder vi på tre tips som kan öka din biljettförsäljning.
Positioneringen av ditt event kan vara den avgörande faktorn bakom din biljettförsäljning. Gör därför alltid en grundlig research av vad som händer just det datumet ditt arrangemang går av stapeln.
Erbjud sedan något unikt och se till att din tillställning sticker ut, inspirerar, väcker nyfikenhet och skiljer sig från övriga event.
Var också noga med att definiera i inbjudan det värde ditt event kommer att addera till dina gäster. Är det kunskap, ren underhållning eller en produktlansering? Oavsett, var noggrann med att definiera det! På så sätt underlättar du beslutsprocessen markant för kunden.
Erbjud rabatter som driver på kunden att skynda på sin beslutsprocess. Använd dig av Early Bird-priser om kunden bokar en månad i förväg, ”två för en” under en begränsad tid och andra rabattkoder med tidsbegränsningar. Eller varför inte presenter av olika slag för de kunder som bokar under en viss tid?
Ett annat sätt att snabba på beslutsprocessen är att erbjuda lägre priser för den som beställer fler biljetter. Det kan driva beslutsfattare och personer med inflytande att snabba på och indirekt pusha andra till köp.
Gratis fungerar fortfarande … Se vad som händer med din försäljning om du erbjuder ”Gratis VIP-pass” till de första 20.
Tänk på att göra din eventsida så visuellt attraktiv som möjligt. Den ska väcka lust till att konvertera, vara lättläst och samtidigt informativ, professionell och språkligt korrekt. Skapa en sida där besökaren vill stanna och där det är enkelt att navigera sig fram till ett köp.
Tänk noga igenom vad du vill uppmärksamma och tryck på det redan i rubriken.
Fundera gärna på vilken känsla du vill förmedla med eventet, om det är några särskilda föreläsare, artister eller musiker som du vill uppmärksamma, och hur gästen tar sig dit och hem. Uttryck detta i din inbjudan. Använd dig gärna av en kombination av text, fotografier och videofilmer för att besvara dessa frågor.
Se till att det du kommunicerar ger läsaren inspiration, fakta och lust till att köpa biljetter.
Lycka till! Och du – har du frågor eller funderingar? Tveka inte att höra av dig. Vi ser fram emot att höra ifrån dig!
Vill du också skapa snygga och säljande event med vårt eventverktyg Magnet? Klicka här!
Du förbinder dig inte till någonting.
Inga kortuppgifter behövs.
40–90 sekunder. Så länge tar det för en gäst att bilda första intrycket av ditt events omgivning – ta vara på dem! Vare sig du planerar ett kundevent, en kick-off, konferens eller fest utgörs eventets atmosfär till en stor del av dess lokal. Bland alla valmöjligheter kan det kännas överväldigande att välja den rätta lokalen, men med följande punkter underlättas ditt val betydligt.
Julsäsongen är här och folks kalendrar fylls med fester, premiärer, konserter och annat. Men även om konkurrensen kring att marknadsföra ditt event ökar den här tiden på året är det också en av de bästa tiderna på året för att fresta folk att gå ut och roa sig tillsammans med sina vänner. Vi vill hjälpa dig få uppmärksamhet under vad som onekligen blir en högtryckssäsong för event. Därför har vi satt ihop en lista med idéer som kan hjälpa dig locka deltagare och lyckas med dina affärsmål.
Webbaserade tjänster för event, anmälningar och inbjudningar kan bli eventplanerarens främsta verktyg i verktygslådan. Den här typen av tjänster har potentialen att göra ditt jobb enklare, samtidigt som de hjälper dig att öka din ROI. De förbättrar ofta också kundresan. Det vill säga … om eventverktyget jobbar för dig, och inte emot dig.