Magnet
– verktyget för att skapa seminarier, föreläsningar och seminarieverksamhet

Prova Magnet gratis!
Du förbinder dig inte till någonting. Inga kortuppgifter behövs. Endast två steg för att skapa kontot. Det är allt, mycket nöje!

Tipsen som ökar din biljettförsäljning

Tänk om alla som besökte din eventsida köpte biljetter direkt! Riktigt så enkelt är det inte alltid. Oftast ligger en viss tid och en beslutsprocess bakom varje biljettköp. Kan du som eventarrangör göra något för att snabba på och underlätta? Absolut!

Här bjuder vi på tre tips som kan öka din biljettförsäljning.

1) Positionera ditt event

Positioneringen av ditt event kan vara den avgörande faktorn bakom din biljettförsäljning. Gör därför alltid en grundlig research av vad som händer just det datumet ditt arrangemang går av stapeln.

Erbjud sedan något unikt och se till att din tillställning sticker ut, inspirerar, väcker nyfikenhet och skiljer sig från övriga event.

Var också noga med att definiera i inbjudan det värde ditt event kommer att addera till dina gäster. Är det kunskap, ren underhållning eller en produktlansering? Oavsett, var noggrann med att definiera det! På så sätt underlättar du beslutsprocessen markant för kunden.

2) Skynda på beslutsprocessen med hjälp av tidsbegränsade erbjudanden

Erbjud rabatter som driver på kunden att skynda på sin beslutsprocess. Använd dig av Early Bird-priser om kunden bokar en månad i förväg, ”två för en” under en begränsad tid och andra rabattkoder med tidsbegränsningar. Eller varför inte presenter av olika slag för de kunder som bokar under en viss tid?

Ett annat sätt att snabba på beslutsprocessen är att erbjuda lägre priser för den som beställer fler biljetter. Det kan driva beslutsfattare och personer med inflytande att snabba på och indirekt pusha andra till köp.

Gratis fungerar fortfarande … Se vad som händer med din försäljning om du erbjuder ”Gratis VIP-pass” till de första 20.

3) Skapa en riktigt snygg och säljande eventsida

Tänk på att göra din eventsida så visuellt attraktiv som möjligt. Den ska väcka lust till att konvertera, vara lättläst och samtidigt informativ, professionell och språkligt korrekt. Skapa en sida där besökaren vill stanna och där det är enkelt att navigera sig fram till ett köp.

Tänk noga igenom vad du vill uppmärksamma och tryck på det redan i rubriken.

Fundera gärna på vilken känsla du vill förmedla med eventet, om det är några särskilda föreläsare, artister eller musiker som du vill uppmärksamma, och hur gästen tar sig dit och hem. Uttryck detta i din inbjudan. Använd dig gärna av en kombination av text, fotografier och videofilmer för att besvara dessa frågor.

Se till att det du kommunicerar ger läsaren inspiration, fakta och lust till att köpa biljetter.

Lycka till! Och du – har du frågor eller funderingar? Tveka inte att höra av dig. Vi ser fram emot att höra ifrån dig!

Vill du också skapa snygga och säljande event med vårt eventverktyg Magnet? Klicka här!

Prova Magnet gratis!

Du förbinder dig inte till någonting.
Inga kortuppgifter behövs.

"Vi är väldigt nöjda med Magnet. Det är skönt med verktyg som är så lätta att använda. Det är en mycket hög servicenivå och jag känner mig väldigt trygg med att jag får den hjälp jag behöver om det uppstår problem."
Malin Croner, vd
Dalarna Business
Malin Croner, vd, Dalarna Business

Läsvärt från bloggen

Marknadsför ditt nästa event med Google Ads

Marknadsför ditt nästa event med Google Ads

Marknadsför nästa event med Google Ads; syns i rätt sammanhang och locka fler deltagare. Här går vi igenom grunderna och fördelarna med Google Ads, samt vad du bör tänka på när du marknadsför evenemang via Google.

Hur levererar man kundservice i världsklass? Kundo, en nöjd Magnetanvändare berättar.

Hur levererar man kundservice i världsklass? Kundo, en nöjd Magnetanvändare berättar.

Är det någon som kan svara på den frågan så är det Björn Lilja. 2010 startade han Kundo tillsammans med tre kollegor. Vad företaget gör? Hjälper sina kunder att skapa kundservice i världsklass i de digitala kanalerna.

Checklistan är A och O för ett lyckat event

Checklistan är A och O för ett lyckat event

Som eventmakare har man tusentals saker att hålla reda på samtidigt. Det är mycket som ska hända under de få timmar som eventet pågår. Då är det viktigt att alla vet vad man ska göra och i vilken ordning. Därför är en checklista ett måste.