Visst hade det varit skönt om alla som kom in på din eventsida köpte dina biljetter direkt? Riktigt så enkelt är det dessvärre inte alla gånger, utan det ligger ofta en viss tid och en avancerad beslutsprocess bakom varje biljettköp som man som distributör måste förstå för att kunna erbjuda rätt verktyg till köparen. Verktyg som underlättar deras beslut. Här bjuder vi på tre tips för hur du kan öka på din biljettförsäljning på webben med några enkla verktyg och medel.
Här är det perfekt att erbjuda bättre priser för den som beställer fler biljetter. Det driver beslutsfattare och personer med inflytande att snabba på och indirekt pusha andra till köp också för att de inte ska riskera att gå dit själv.
Forskningen visar också att det här med ”gratis” fortfarande fungerar på oss konsumenter, så ett alternativ kan vara att erbjuda ”Gratis VIP-pass” till de första 20 eller liknande.
När du har en potentiell köpare på din webbplats så vill du inte att de ska tappa intresset och klicka sig vidare därifrån, eller hur? Det är oerhört viktigt att du kan erbjuda en bra eventsida där besökaren vill stanna och där det är enkelt för besökaren att navigera sig fram till ett köp. Några saker som är viktigt att ha med är svar på följande frågor:
– Vad ger eventet mig för känsla?
– Vilka föreläsare/artister/musiker kommer att vara där?
– Hur kan man som besökare ta sig dit och hem?
Använd dig av en kombination av såväl text som fotografier och videofilmer för att besvara dessa frågor på ett bra sätt.
Du förbinder dig inte till någonting.
Inga kortuppgifter behövs.
Som eventmakare har man tusentals saker att hålla reda på samtidigt. Det är mycket som ska hända under de få timmar som eventet pågår. Då är det viktigt att alla vet vad man ska göra och i vilken ordning. Därför är en checklista ett måste.
Håll koll, planera och organisera, allt på ett och samma ställe. Med Magnet, vår eventapp, kan du arrangera ett event direkt från din mobil. Appen är specifikt designad för att för att förenkla ditt eventplanerande och gör det roligt och enkelt att hålla i event. Testa vår digitala plattform idag och upplev ett enkelt sätt […]
Moderatorn är en central figur vid event med inslag som paneldebatter, diskussioner och program med flera talare. De representerar inte bara en bro mellan talare och publik, utan också grundpelare för kvalitet, interaktivitet och engagemang. Men vad gör egentligen moderatorn vid event och vad innebär det att axla denna roll? Hur kan en moderator effektivt hantera de många utmaningarna och samtidigt leverera en bra upplevelse för alla inblandade? Sist men inte minst – vad kännetecknar en bra moderator?