Magnet
– verktyget för att skapa seminarier, föreläsningar och seminarieverksamhet

Prova Magnet gratis!
Du förbinder dig inte till någonting. Inga kortuppgifter behövs. Endast två steg för att skapa kontot. Det är allt, mycket nöje!

Tre tips som ökar din biljettförsäljning

Visst hade det varit skönt om alla som kom in på din eventsida köpte dina biljetter direkt? Riktigt så enkelt är det dessvärre inte alla gånger, utan det ligger ofta en viss tid och en avancerad beslutsprocess bakom varje biljettköp som man som distributör måste förstå för att kunna erbjuda rätt verktyg till köparen. Verktyg som underlättar deras beslut. Här bjuder vi på tre tips för hur du kan öka på din biljettförsäljning på webben med några enkla verktyg och medel.

  1. Positionera dig på ett unikt sätt
    Det kan låta klyschigt, men positioneringen av ditt event kan vara den avgörande faktorn bakom din biljettförsäljning. Här behöver du göra en grundlig research av vad mer som händer det datumet du tänkt ha ditt event, och sedan erbjuda något som skiljer sig från övriga event.Om du t.ex. ska ha en föreläsning om motivation, inspiration och ledarskap och ser att det är en annan föreläsare som också ska ha detta helgen innan dig, då behöver du positionera ditt event till att skilja sig. Kolla omständigheterna runt det andra eventet. Ska de vara inomhus? Erbjud en utomhusföreläsning i en härlig park istället och sälj in idéen. Känslan. Helheten. Se även över priserna. Ska den andra föreläsaren ta mindre betalt? Då kan du istället passa på att marknadsföra ditt event som lite mer exklusivt och lyxigt. Som ett ”premium-event”.
  2. Skynda på beslutsprocessen med hjälp av tidsbegränsade erbjudanden
    Använd dig av motiverande erbjudanden för att snabbt köpa biljett. Early Bird-priser om man bokar en månad i förväg, rabattkoder med tidsbegränsningar eller andra alternativ som driver köparen att skynda på sin beslutsprocess och köpa redan nu. Direkt.

Här är det perfekt att erbjuda bättre priser för den som beställer fler biljetter. Det driver beslutsfattare och personer med inflytande att snabba på och indirekt pusha andra till köp också för att de inte ska riskera att gå dit själv.

Forskningen visar också att det här med ”gratis” fortfarande fungerar på oss konsumenter, så ett alternativ kan vara att erbjuda ”Gratis VIP-pass” till de första 20 eller liknande.

  1. Ta fram en bra eventsida

När du har en potentiell köpare på din webbplats så vill du inte att de ska tappa intresset och klicka sig vidare därifrån, eller hur? Det är oerhört viktigt att du kan erbjuda en bra eventsida där besökaren vill stanna och där det är enkelt för besökaren att navigera sig fram till ett köp. Några saker som är viktigt att ha med är svar på följande frågor:

– Vad ger eventet mig för känsla?
– Vilka föreläsare/artister/musiker kommer att vara där?
– Hur kan man som besökare ta sig dit och hem?

Använd dig av en kombination av såväl text som fotografier och videofilmer för att besvara dessa frågor på ett bra sätt.

Prova Magnet gratis!

Du förbinder dig inte till någonting.
Inga kortuppgifter behövs.

"Att arrangera event var tidigare en manuell process för oss som tog mycket tid, då det ingick allt från att hantera anmälningar och avanmälningar i ett excel-ark, till manuell fakturering med mera. Magnet löser numera det hela. Presentationen, inbjudan, anmälningar, check-ins och fakturering i ett och samma verktyg. Otroligt smidigt! Vi är mycket nöjda Magnet kunder."
Björn Lilja, Head of Customer Experience
Kundo
Björn Lilja, Head of Customer Experience, Kundo

Läsvärt från bloggen

Marknadsför ditt nästa event med Google Ads

Marknadsför ditt nästa event med Google Ads

Marknadsför nästa event med Google Ads; syns i rätt sammanhang och locka fler deltagare. Här går vi igenom grunderna och fördelarna med Google Ads, samt vad du bör tänka på när du marknadsför evenemang via Google.

Hur levererar man kundservice i världsklass? Kundo, en nöjd Magnetanvändare berättar.

Hur levererar man kundservice i världsklass? Kundo, en nöjd Magnetanvändare berättar.

Är det någon som kan svara på den frågan så är det Björn Lilja. 2010 startade han Kundo tillsammans med tre kollegor. Vad företaget gör? Hjälper sina kunder att skapa kundservice i världsklass i de digitala kanalerna.

Checklistan är A och O för ett lyckat event

Checklistan är A och O för ett lyckat event

Som eventmakare har man tusentals saker att hålla reda på samtidigt. Det är mycket som ska hända under de få timmar som eventet pågår. Då är det viktigt att alla vet vad man ska göra och i vilken ordning. Därför är en checklista ett måste.