Magnet
– verktyget för att skapa seminarier, föreläsningar och seminarieverksamhet

Prova Magnet gratis!
Du förbinder dig inte till någonting. Inga kortuppgifter behövs. Endast två steg för att skapa kontot. Det är allt, mycket nöje!

Tre tips som ökar din biljettförsäljning

Visst hade det varit skönt om alla som kom in på din eventsida köpte dina biljetter direkt? Riktigt så enkelt är det dessvärre inte alla gånger, utan det ligger ofta en viss tid och en avancerad beslutsprocess bakom varje biljettköp som man som distributör måste förstå för att kunna erbjuda rätt verktyg till köparen. Verktyg som underlättar deras beslut. Här bjuder vi på tre tips för hur du kan öka på din biljettförsäljning på webben med några enkla verktyg och medel.

  1. Positionera dig på ett unikt sätt
    Det kan låta klyschigt, men positioneringen av ditt event kan vara den avgörande faktorn bakom din biljettförsäljning. Här behöver du göra en grundlig research av vad mer som händer det datumet du tänkt ha ditt event, och sedan erbjuda något som skiljer sig från övriga event.Om du t.ex. ska ha en föreläsning om motivation, inspiration och ledarskap och ser att det är en annan föreläsare som också ska ha detta helgen innan dig, då behöver du positionera ditt event till att skilja sig. Kolla omständigheterna runt det andra eventet. Ska de vara inomhus? Erbjud en utomhusföreläsning i en härlig park istället och sälj in idéen. Känslan. Helheten. Se även över priserna. Ska den andra föreläsaren ta mindre betalt? Då kan du istället passa på att marknadsföra ditt event som lite mer exklusivt och lyxigt. Som ett ”premium-event”.
  2. Skynda på beslutsprocessen med hjälp av tidsbegränsade erbjudanden
    Använd dig av motiverande erbjudanden för att snabbt köpa biljett. Early Bird-priser om man bokar en månad i förväg, rabattkoder med tidsbegränsningar eller andra alternativ som driver köparen att skynda på sin beslutsprocess och köpa redan nu. Direkt.

Här är det perfekt att erbjuda bättre priser för den som beställer fler biljetter. Det driver beslutsfattare och personer med inflytande att snabba på och indirekt pusha andra till köp också för att de inte ska riskera att gå dit själv.

Forskningen visar också att det här med ”gratis” fortfarande fungerar på oss konsumenter, så ett alternativ kan vara att erbjuda ”Gratis VIP-pass” till de första 20 eller liknande.

  1. Ta fram en bra eventsida

När du har en potentiell köpare på din webbplats så vill du inte att de ska tappa intresset och klicka sig vidare därifrån, eller hur? Det är oerhört viktigt att du kan erbjuda en bra eventsida där besökaren vill stanna och där det är enkelt för besökaren att navigera sig fram till ett köp. Några saker som är viktigt att ha med är svar på följande frågor:

– Vad ger eventet mig för känsla?
– Vilka föreläsare/artister/musiker kommer att vara där?
– Hur kan man som besökare ta sig dit och hem?

Använd dig av en kombination av såväl text som fotografier och videofilmer för att besvara dessa frågor på ett bra sätt.

Prova Magnet gratis!

Du förbinder dig inte till någonting.
Inga kortuppgifter behövs.

"Vi är väldigt nöjda med Magnet. Det är skönt med verktyg som är så lätta att använda. Det är en mycket hög servicenivå och jag känner mig väldigt trygg med att jag får den hjälp jag behöver om det uppstår problem."
Malin Croner, vd
Dalarna Business
Malin Croner, vd, Dalarna Business

Läsvärt från bloggen

Arrangera event – 20 tips för framgång

Arrangera event – 20 tips för framgång

Att arrangera ett lyckat event kräver arbete. För att hjälpa dig i starten har vi gjort en lista med 20 tips på hur du arrangerar ditt första event på bästa sätt. Bana vägen för framgång genom att börja arrangerandet med en planlagd strategi. Och om du spelar dina kort väl, kan du leverera en upplevelse […]

Hur du följer upp ditt event

Hur du följer upp ditt event

Att anordna ett evenemang kostar arrangören mycket tid, energi och pengar. Därför är uppföljningen av eventet en viktig del i arbetet.
För det är ju inte eventet i sig som säljer produkter – vad eventet gör är att skapa relationer och förtroenden. För att sälja dina produkter eller tjänster måste du gå vidare och höra av dig till dina gäster även efteråt.

Så gör du kommande år till det bästa eventåret hittills

Så gör du kommande år till det bästa eventåret hittills

Vill du att kommande år blir ett enastående år för affärerna? Såklart du vill, så bli inte ställd för att du inte vet var du ska börja. För att hjälpa dig komma loss har vi satt ihop en lista med vad du behöver för att förbättra din verksamhet, och göra kommande år till det bästa eventåret hittills.