Att arrangera ett lyckat event kräver arbete. För att hjälpa dig i starten har vi gjort en lista med 30 tips på hur du arrangerar ditt första event på bästa sätt. Bana vägen för framgång genom att börja arrangerandet med en planlagd strategi. Och om du spelar dina kort väl, kan du leverera en upplevelse […]
Att arrangera ett lyckat event kräver arbete. För att hjälpa dig i starten har vi gjort en lista med 30 tips på hur du arrangerar ditt första event på bästa sätt. Bana vägen för framgång genom att börja arrangerandet med en planlagd strategi. Och om du spelar dina kort väl, kan du leverera en upplevelse av toppklass, även om det är ditt allra första försök.
Genom att implementera dessa strategier skapar du en holistisk och minnesvärd evenemangsupplevelse som inte bara lockar deltagare utan också håller dem engagerade och nöjda genom hela evenemanget. Varje steg i planeringsprocessen bidrar till att förstärka din övergripande vision och målsättning, samtidigt som det ger deltagarna en meningsfull och givande upplevelse.
Arrangera ditt event idag och testa vårt verktyg för eventplanering. Vi har skapat en FAQ med de vanligaste frågorna om Magnet. Om du har några frågor som inte finns med där, tveka inte med att kontakta oss. Vi bakom kulisserna på Magnet jobbar hela tiden med att förbättra användarupplevelsen och funktionerna på vår plattform. Att arrangera event ska vara kul.
Testa Magnet idag och upplev ett simpelt arrangerande!
Du förbinder dig inte till någonting.
Inga kortuppgifter behövs.
Visst hade det varit skönt om alla som kom in på din eventsida köpte dina biljetter direkt? Riktigt så enkelt är det dessvärre inte alla gånger, utan det ligger ofta en viss tid och en avancerad beslutsprocess bakom varje biljettköp som man som distributör måste förstå för att kunna erbjuda rätt verktyg till köparen. Verktyg som underlättar deras beslut. Här bjuder vi på tre tips för hur du kan öka på din biljettförsäljning på webben med några enkla verktyg och medel.
Med mat- och vinprovningar, escape-rooms, ståuppkomedi och matmarknader som dyker upp överallt är det lätt att känna att eventbranschen är ganska mättad. Oavsett hur stor eller liten budget du har så står alla eventplanerare inför samma tuffa konkurrens. Det finns större möjlighet för konsumenterna att välja på en rad olika event och därför kan det bli svårt att sticka ut med just ditt evenemang.
Men, med den rätta mixen av marknadsförings- och kommunikationsstrategier kan du dock komma betydligt längre och sätta ditt event på kartan. Vi har sammanställt en lista med sex strategier som kan hjälpa dig att göra ditt evenemang till ett som står ut i mängden.
nniskor registrerar sig för event med sina mobiler, använder dem för att hitta till arenan, kollar på dem under eventet och tittar på dem efter att eventet är över. Så varför inte utnyttja den här mobila konsumtionen för att hjälpa till att marknadsföra ditt evenemang?
Att skapa en mobilstrategi behöver inte vara svårt. Det finns flera taktiker du kan ta till för att hjälpa dig att nå dina mobilanvändande deltagare och fördjupa dina kontakter med dessa deltagare. Nedan följer flera idéer som hjälper dig att komma igång med att marknadsföra dina event i mobilen.