Digital inbjudan & administration – gratis för gratisevenemang

Skapa digital inbjudan, ta emot anmälningar och administrera ditt gratisevenemang på ett ställe; helt gratis. Tar inte du betalt av dina gäster tar inte vi betalt av dig. Med Magnet får du ett värdefullt verktyg som gör arbetet med att arrangera ett evenemang mer lätthanterligt. Därmed kan ni som arrangörer ta vara på era samlade krafter på bästa sätt.

Att skapa evenemang på Facebook är enkelt, men det är lätt hänt att det drunknar i flödet. De intresse- och deltagaranmälningar du får via Facebook tenderar tyvärr också att vara högst osäkra indikatorer på hur många som faktiskt kommer.

Genom att skapa ditt evenemang via Magnet kan du göra en personlig och lockande digital inbjudan, som når fram. Det tar endast ett par minuter att skapa ett event med anmälningssida. Dessutom ingår flera smarta funktioner som du kan dra nytta av. Och du har hela tiden god överblick över anmälningar och eventuella avbokningar.     

Sprid & marknadsför ditt evenemang utan kostnad

Ska du arrangera ett eller flera evenemang med begränsad budget? Med gratislicensen kan du:

  • Skapa responsiv anmälningssida med egen webbadress & design
  • Lägga upp bilder och filmer på eventsidan
  • Bädda in på din befintliga webbplats
  • Ge vägbeskrivning genom automatisk karta
  • Dela i sociala medier
  • Skicka SMS
  • Skicka inbjudningar
  • Bekräfta anmälningar automatiskt
  • Erbjuda reservplatser
  • Skapa och länka till samtyckestext
  • Samarbeta via flera administratörskonton
  • Skriva ut namnbrickor
  • Checka in deltagare
  • Kopiera tidigare event.

 

Registrera dig kostnadsfritt idag, och förbered ditt evenemang.

Varmt välkommen till Magnet!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Så gör du dina inbjudningar oemotståndliga

Inbjudningarna är ofta avgörande när det kommer till ett lyckat event, och ju mer tilldragande din inbjudan är, desto fler kommer att tacka ja. Tack vare dagens tekniska möjligheter, är det lättare än någonsin att skapa attraktiva e-vites – digitala inbjudningar.

För att hjälpa dig att utnyttja möjligheterna och skapa en inbjudan som sticker ut, bjuder vi dig på våra bästa tips om hur du skapar en vinnande inbjudan.

 

1. Välj en ren och enkel design

Syftet med en inbjudan är att den ska informera om eventet på ett så enkelt sätt som möjligt. En stilren och avskalad design försäkrar dig om att den ger gästerna den information de behöver. Gör din inbjudan lättillgänglig, och det blir enkelt för de inbjudna att ta till sig av ditt budskap.

 

2. Det viktigaste först!

Se till att din inbjudan svarar på frågor som varför dina kunder ska tacka ja till eventet, och vad de kommer få ut av att det. Lyft detta först i inbjudan. Och kom ihåg den oskrivna regeln – inom 30 sekunder ska gästerna förstå varför de ska vara med på ditt event!

Om du är ansvarig för en företagskonferens - uppmärksamma vilka ämnen som ni kommer att behandla under evenemanget, och de viktigaste gästtalarna. Om du anordnar en utbildning eller kurs för nyblivna föräldrar – lyft fram vad du kommer att lära ut och vilka varumärken som kommer att finnas med.

 

3. Kom ihåg de grundläggande detaljerna

När du är fullt upptagen med att få till rätt design och budskap på din eventsida, är det lätt att glömma de viktiga detaljerna. Se därför till att du prickar av detalj för detalj, som veckodag, datum, klockslag, och om det behövs; tidszon.

 

4. Använd filmklipp och bilder

Använd visuella effekter för att locka kunder att anmäla sig! Har du kvar filmer från förra årets konferens? Eller kanske foton på brudklänningarna som du kommer att sälja och marknadsföra på årets bröllopsmässa? Ett bild säger som bekant mer än tusen ord, och en film kan vara det perfekta dragplåstret. 

 

5. Använd recensioner och vitsord

Fråga deltagarna på dina tidigare event vad de gillade och inte gillade med evenemanget. Be dem sätta betyg, lämna recensioner och vitsord! Använd sedan dessa citat på dina inbjudningar. Det finns knappt något som smäller högre och säljer bättre än en genuint fin recension.

 

6. Marknadsför ditt event via e-post

Marknadsför ditt event via e-post! Och gör det genom att göra varje brev personligt. Använd mottagarens namn, och skräddarsy innehållet efter respektive kund. A/B-testa dina utskick för att försäkra dig om att du skickar mejl med högsta möjliga öppningsgrad. Testa olika ämnesrader, olika tider för utskick – och fortsätt sedan att optimera löpande.

 

7. Mät och följ upp dina kampanjer

Se noggrant över hur dina inbjudningar tas emot. Mät öppningsfrekvensen och se över klickstatistiken. Gå igenom vilka länkar som kunderna klickar på. Använd sedan den här informationen för att skapa så säljande inbjudningar som möjligt.

SKAPA DIGITAL INBJUDAN!

Få våra smarta tips och öka din kunskap om nyhetsbrev, enkäter och evenemang via vårt nyhetsbrev. Nyhetsbrevet utkommer med ca 10 nummer om året och vi lämnar naturligtvis inte ut din adress till någon och skickar inget annat än nyhetsbrev från oss till dig. Genom att prenumerera samtycker du till att vi använder din e-postadress till att skicka våra kunskapsbrev till dig. Mycket nöje!

Lämna följande fält tomt