Magnet
– verktyget för att skapa seminarier, föreläsningar och seminarieverksamhet

Prova Magnet gratis!
Du förbinder dig inte till någonting. Inga kortuppgifter behövs. Endast två steg för att skapa kontot. Det är allt, mycket nöje!

5 tecken på att du behöver ett nytt verktyg för dina inbjudningar och event

Webbaserade tjänster för event, anmälningar och inbjudningar kan bli eventplanerarens främsta verktyg i verktygslådan. Den här typen av tjänster har potentialen att göra ditt jobb enklare, samtidigt som de hjälper dig att öka din ROI. De förbättrar ofta också kundresan. Det vill säga … om eventverktyget jobbar för dig, och inte emot dig.

Om du har investerat i en sådan lösning, se då till att säkerställa att den verkligen hjälper dig framåt och inte saktar ner ditt arbete.

Här är fem tecken på att ditt eventverktyg inte är rätt för dig:

  1. Det är besvärligt att använda sig av

Tekniken ska göra livet enklare, inte tvärtom.  Om du upplever att ditt eventverktyg gör jobbet svårare och tar längre tid att genomföra – då är det dags att leta upp en ny leverantör och byta ut ditt eventverktyg.

 

  1. Dålig användarvänlighet

Ditt eventverktyg bör vara intuitivt och användarvänligt. Det bör vara utvecklat på så sätt att ditt event får bästa paketering, ett enkelt och kundvänligt anmälningsformulär och blir lätt att sprida.

Om dina kunder klagar på att formuläret har alltför många fält att fylla i – då har du ett problem! Själva idén med verktyget är ju att förenkla anmälningsprocessen. Leta upp ett eventverktyg som hjälper dina kunder att anmäla sig på ett enkelt och smidigt sätt.

 

  1. Det hjälper dig inte att nå dina affärsmål

Gå igenom dina affärsmål. Försöker du öka antalet deltagare? Försöker du förenkla registreringen? Försöker du underlätta betalningarna? Identifiera dina mål och se till att ditt eventverktyg möter upp mot dessa. Tekniken ska supporta din affärsverksamhet. Om det inte gör det – ja, då kan det vara hög tid att se efter om du kan hitta en annan leverantör.

 

  1. Ditt verktyg har inte den senaste tekniken

It-världen utvecklas ständigt och många leverantörer av it-tjänster gör sällan uppdateringar i samma takt. Om en ny telefon kommer ut på marknaden, se då till att dina webbsidor och anmälningsformulär är optimerade för just den modellen.

Om det finns säkerhetsrisker, se då till att din leverantör gör det tryggt för dina kunder att besöka dina webbsidor.

Se till att din leverantör erbjuder dig och dina kunder de senaste versionerna med de senaste uppdateringarna. Om du upptäcker att du använder gamla och omoderna verktyg, då är det hög tid att byta leverantör.

 

  1. Du följer inte GDPR, EU:s nya dataskyddsregler

Det sista som du som eventplanerare vill oroa dig för är om du följer GDPR eller inte. Men kom ihåg att om du har tillgång till och/eller lagrar kundinformation, såsom namn och e-mailadresser och dylikt, så har du ansvaret för att att du följer de regler som gäller. Se till att din leverantör och ditt eventverktyg har kunskap och funktionalitet att följa GDPR, de nya dataskyddslagarna inom EU – om inte, byt leverantör!

Prova Magnet gratis!

Du förbinder dig inte till någonting.
Inga kortuppgifter behövs.

"Att arrangera event var tidigare en manuell process för oss som tog mycket tid, då det ingick allt från att hantera anmälningar och avanmälningar i ett excel-ark, till manuell fakturering med mera. Magnet löser numera det hela. Presentationen, inbjudan, anmälningar, check-ins och fakturering i ett och samma verktyg. Otroligt smidigt! Vi är mycket nöjda Magnet kunder."
Björn Lilja, Head of Customer Experience
Kundo
Björn Lilja, Head of Customer Experience, Kundo

Läsvärt från bloggen

Marknadsför ditt nästa event med Google Ads

Marknadsför ditt nästa event med Google Ads

Marknadsför nästa event med Google Ads; syns i rätt sammanhang och locka fler deltagare. Här går vi igenom grunderna och fördelarna med Google Ads, samt vad du bör tänka på när du marknadsför evenemang via Google.

Hur levererar man kundservice i världsklass? Kundo, en nöjd Magnetanvändare berättar.

Hur levererar man kundservice i världsklass? Kundo, en nöjd Magnetanvändare berättar.

Är det någon som kan svara på den frågan så är det Björn Lilja. 2010 startade han Kundo tillsammans med tre kollegor. Vad företaget gör? Hjälper sina kunder att skapa kundservice i världsklass i de digitala kanalerna.

Checklistan är A och O för ett lyckat event

Checklistan är A och O för ett lyckat event

Som eventmakare har man tusentals saker att hålla reda på samtidigt. Det är mycket som ska hända under de få timmar som eventet pågår. Då är det viktigt att alla vet vad man ska göra och i vilken ordning. Därför är en checklista ett måste.