Magnet
– verktyget för att skapa seminarier, föreläsningar och seminarieverksamhet

Prova Magnet gratis!
Du förbinder dig inte till någonting. Inga kortuppgifter behövs. Endast två steg för att skapa kontot. Det är allt, mycket nöje!

6 knep för att lyfta dina evenemang

Även om det går bra, finns det alltid justeringar du kan göra för att förbättra din eventplanering och öka din ROI. Vi har skapat en lista med sex enkla knep för att få ditt företag att sticka ut.

  1. Använd rabattkoder. Om du vill erbjuda Earlybird-rabatter till personer som köper biljetter tidigt eller fribiljetter till kunder, använd ett program som hjälper dig att erbjuda en variation av biljettyper med olika prissystem för biljettförsäljning. Koder kan hjälpa dig att lära känna dina kunder och förbättra din kunddatabas. Genom att skapa koder kan du spåra vem som kommer in gratis, som anmälde sig tidigt och som använder en erbjuden rabatt. Med den här informationen kan du utveckla marknadsstrategier för framtida event.

 

  1. Erbjud olika betalningsalternativ. Är det enkelt att köpa biljetter till ditt evenemang? Om inte, så borde det vara det. Var noga med att erbjuda flera sätt att betala och se till att du gör det så enkelt som möjligt för deltagare att köpa biljetter till ditt evenemang. Överväg att acceptera olika typer av kreditkort, Payson och fakturering. Du vill få betalt för ditt evenemang: Ju mjukare betalningsprocessen är desto lättare är det att öka ROI.

 

  1. Bädda in biljettförsäljning på din webbplats. Säljer du biljetter via din webbplats? Det är inte svårt att bädda in evenemanget på din webbplats och det gör det enkelt att sälja biljetter direkt till dina kunder. Ju enklare du gör det för kunden desto mer benägna att köpa biljetter blir dem.

 

  1. Gör din eventplanering personlig. Konsumenterna bombarderas med reklam varje dag. De bästa budskapen är de som är relevanta för konsumenten. Tänk på detta när du skapar din digitala marknadsplan. Använd den data du har på kunderna för att göra din kommunikation personlig och direkt. Segmentera dina listor genom demografi som kön, ålder, inkomstnivå, jobbtitel, plats etc., samt beteendeuppgifter, såsom tidigare inköp eller webbhistorik. Detta kommer att hjälpa din kommunikation att sticka ut på en fylld marknad.

 

  1. Engagera din publik på plats. Dina kunder har anmält sig, betalat och nu dykt upp på ditt event. Du kan inte sluta nu. Engagera dessa deltagare på plats. Erbjud bra innehåll. Gör undersökningar. Uppmuntra deltagare att interagera med andra och dela sina erfarenheter via sociala medier med din valda hashtag. Uppmuntra människor att ladda ner din app eller att skriva upp sina e-postadresser. Denna strategi kommer att se till att konversationen kring ditt event även äger rum utanför eventet och gör det lättare för dig att interagera med dessa personer inför ditt nästa evenemang.

 

  1. Lägg till väntelista för ditt evenemang. Om du har mycket populära evenemang som brukar sälja, överväg att skapa väntelistor. Med väntelista kan du hålla reda på vem som är intresserad av att delta på ditt event. Denna lista är ett bra verktyg för att fylla platserna för eventuella sista minuten-avbokningar. Det är också en bra lista över människor att marknadsföra ditt nästa evenemang mot.

Prova Magnet gratis!

Du förbinder dig inte till någonting.
Inga kortuppgifter behövs.

"Magnet är smidigt och enkelt att hantera. Att våra medlemmar kan anmäla, eller avanmäla sig till event gör att vi på ett smidigt sätt kan administrera våra deltagarlistor. Jag ser bara fördelar."
Francesca O´Brien Apelgren, vd
Sveriges Marknadsförbund
Francesca O´Brien Apelgren, vd, Sveriges Marknadsförbund

Läsvärt från bloggen

7 smarta satsningar för dig som event manager inför eventåret

7 smarta satsningar för dig som event manager inför eventåret

För att rusta dig i rollen som event manager har vi satt ihop en lista med några av de smartaste satsningarna inför eventåret. Även om nästa årsskifte skulle vara en bit bort när du snubblar över den här artikeln – ta det som ett tillfälle för nya tag.

Klas Hallberg om seriöst hångel på konferens

Klas Hallberg om seriöst hångel på konferens

I böcker och på scen använder han sig av hånglet som metafor. Att hångla är att närvara fullt ut och engagera sig i sina medmänniskor. Att våga mera och uppleva livet med större intensitet. Han reflekterar också kring vad som egentligen är seriöst. Magnet har fått Klas Hallberg på tråden och här slår vi ett slag för seriöst hångel på konferens. Följ checklistan om du är intresserad av att få till det.

Därför behöver vi träffas: Kommunikation, samverkan & hälsa

Därför behöver vi träffas: Kommunikation, samverkan & hälsa

Du som är involverad i en förening eller affärsverksamhet kan sannolikt vittna om hur dagens digitala förbindelser underlättar er kommunikation och samverkan. Ni behöver kanske knappt träffas? Skjut er inte i foten genom att rationalisera bort fysiska möten. En medveten mötesstrategi kan ge den balans som är avgörande för hur individerna, gruppen och verksamheten mår. Vi behöver nämligen träffas också.