Uppföljning är A och O! Det vet vi alla. Trots det är det lätt att hoppa över det här viktiga steget. Vi arbetar på och kör vidare. Att stanna upp, utvärdera och följa upp faller lätt i glömska. Ändå är det i grunden just de pusselbitarna som gör skillnaden. Nedan förklarar vi varför det är så viktigt, på vilka sätt du följer upp och hur du gör utvärdering och uppföljning till en naturlig del i ditt arbete.
Du förbinder dig inte till någonting.
Inga kortuppgifter behövs.
40–90 sekunder. Så länge tar det för en gäst att bilda första intrycket av ditt events omgivning – ta vara på dem! Vare sig du planerar ett kundevent, en kick-off, konferens eller fest utgörs eventets atmosfär till en stor del av dess lokal. Bland alla valmöjligheter kan det kännas överväldigande att välja den rätta lokalen, men med följande punkter underlättas ditt val betydligt.
Julsäsongen är här och folks kalendrar fylls med fester, premiärer, konserter och annat. Men även om konkurrensen kring att marknadsföra ditt event ökar den här tiden på året är det också en av de bästa tiderna på året för att fresta folk att gå ut och roa sig tillsammans med sina vänner. Vi vill hjälpa dig få uppmärksamhet under vad som onekligen blir en högtryckssäsong för event. Därför har vi satt ihop en lista med idéer som kan hjälpa dig locka deltagare och lyckas med dina affärsmål.
Tänk om alla som besökte din eventsida köpte biljetter direkt! Riktigt så enkelt är det inte alltid. Oftast ligger en viss tid och en beslutsprocess bakom varje biljettköp. Kan du som eventarrangör göra något för att snabba på och underlätta? Absolut!
Här bjuder vi på tre tips som kan öka din biljettförsäljning.